برنامه ایالات متحده برای تزریق واکسن تقویتی از پنج ماه دیگر

جو بایدن در نظر دارد به جای هشت ماه از پنج ماه دیگر تزریق واکسن تقویتی را آغاز کند

مقام‌های بهداشت و درمان ایالات متحده آمریکا می‌گویند سرعت تزریق واکسن رو به افزایش است - JOSEPH PREZIOSO / AFP

آقای بایدن در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «سوال این است که آیا باید در کمتر از هشت ماه این کار را بکنیم؟ آیا پنج ماه دیگر برای شروع خوب است؟ مشغول مذاکره در این موردیم.»

او در ادامه گفت برنامه تزریق واکسن تقویتی که از سپتامبر آغاز می‌شود «نویدبخش» است و فقط منتظریم مجوزهای قانونی لازم را از اداره غذا و دارو بگیریم.

اداره غذا و دارو اوایل هفته جاری تزریق واکسن فایزر‌ـ‌‌بایون‌تک را که پیشتر مجوز اضطراری گرفته بود به طور کامل مجاز اعلام کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت برنامه فعلی این است که پس از هشت ماه نوبت سوم را تزریق کنیم. او گفت این برنامه ممکن است بسته به داده‌های جدید مربوط به برخی شاخص‌های جمعیتی تغییر کند اما خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: «هیچ تغییری در برنامه‌ تزریق واکسن تقویتی با فاصله هشت ماهه نداریم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با شیوع سویه دلتای ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس در ایالات متحده همچنان رو به افزایش است. مقام‌های بهداشت و درمان این کشور نیز گفته‌اند سرعت تزریق واکسن رو به افزایش است.

بنا به اعلام مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها، در هفته گذشته آمار مرگ و میر ۱۱ درصد، تعداد مبتلایان ۳ درصد و آمار بستری‌ ۶ درصد افزایش یافته است و به بالاترین رقم در هشت ماه گذشته رسیده است. بر اساس داده‌های این مرکز، ۵۱.۲ درصد ساکنان ۱۲ سال به بالای آمریکا تاکنون دو نوبت واکسن زده‌اند.

بعضی کشورها از جمله اسراییل مدتی است برنامه تزریق واکسن تقویتی را آغاز کرده‌ است. سازمان بهداشت جهانی با انتقاد از اجرای این طرح‌ها می‌گوید تا وقتی همه کشورها ۱۰ درصد جمعیت خود را واکسن نزده‌اند طرح واکسن تقویتی نباید در هیچ‌کجا اجرا شود.

داده‌های تازه اسراییل نشان می‌دهد تزریق واکسن تقویتی نوبت سوم به افراد بالای ۶۰ سال موجب مقاوم‌تر شدن بدن در برابر سویه دلتا می‌شود. به علاوه، با این کار مقاومت بدن در برابر بستری شدن و علایم شدید ۶ برابر می‌شود.

© The Independent