صف سالمندان برای واکسن، آغاز واکسیناسیون طلاب ۱۸ سال به بالا

هنوز بسیاری از سالمندان و افراد با بیماری‌های خاص در صف دریافت واکسن به سر می‌برند

اولویت واکسن برای طلاب - عکس از انتخاب

مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه قم اعلام کرد که طلاب می‌توانند بدون ثبت نام و تنها با در دست داشتن کارت ملی و کارت طلبگی برای دریافت واکسن کرونا به مرکز واکسیناسیون الهادی در قم مراجعه نمایند.

در این اطلاعیه به طلاب توصیه شده که باتوجه به کمبود واکسن سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.همچنین، واکسیناسیون شامل افراد بالای ۱۸ سال می شود.

طلاب بالای ۱۸ سال در حالی از اولویت در تزریق واکسن برخوردارند که هنوز بسیاری از سالمندان و افراد با بیماریهای خاص در صف دریافت واکسن به سر می برند.

پیشتر، حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر کشور به تجارت‌نیوز گفت که همه گروه‌ها واکسن دریافت کردند ولی هنوز بیماران نادر واکسینه نشدند. بیماران نادر از این مرکز به آن مرکز می‌روند اما دست خالی به خانه برمی‌گردند. آن هم در حالی که این بیماران به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن بسیار در خطر هستند و باید همراه با کادر درمان واکسینه می‌شدند.

همچنین، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در انتقاد از شیوه ثبت نام سالمندان در ایران برای دریافت واکسن کووید-۱۹ در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفقنا گفته بود، طبق مشاهده من تعداد زیادی از بیماران مسن در همین صف‌ها مبتلا شده‌اند و بعضی‌ها بعد واکسن زده‌اند و فکر می‌کنند بخاطر واکسن کرونا گرفته‌اند.

مردانی گفت اما در ایران طبق گزارش‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود، سالمندان باید شب بروند و نوبت بگیرند و تا ۸ و ۹ صبح هم واکسن نیامده و باید فردا مجددا بروند و فردا هم همینطور است.

وی با بیان به این که امروز متاسفانه نوبت صف و خود واکسن خرید و فروش می‌شود، گفت که مردم و بخصوص سالمندان ما رضایت ندارند، چون احساس می‌کنند وجود آنها به اندازه یک واکسن ارزش ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاخیر در دریافت دوز دوم واکسن افراد ۷۰ سال به بالا و نگرانی از بی‌اثر شدن دوز اول واکسن وضعیت روحی و روانی برخی سالمندان را به هم ریخته است اما مسئولان حتی درباره عوارض تاخیر دریافت دوز دوم واکسن نیز با هم هماهنگ نیستند؛ این مسئله درباره دریافت واکسن ایرانی در مرحله دوم برای افرادی که دوز اول واکسن آن‌ها وارداتی بود نیز صدق می‌کرد. در حالی‌ که مینو محرز، مدیر پروژه واکسن برکت، گفته بود «افرادی که در دوز اول واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم واکسن برکت تزریق کنند»، حامد حسینی، یکی دیگر از مدیران پروژه واکسن برکت، توصیه کرد «بهتر است این کار انجام نشود».