جام قهرمانی تنیس سینسیناتی در دستان زورف، صاحب مدال طلای المپیک

زورف اولین تنیس‌باز آلمانی است که از سال ۱۹۸۵ به این سو در این رقابت‌ها اول می‌شود

الکساندر زورف، تنیس‌باز ۲۴ ساله آلمانی - Matthew Stockman/AFP

الکساندر زورف، تنیس‌باز ۲۴ ساله آلمانی که به‌تازگی مدال طلای المپیک توکیو را نیز کسب کرده است، موفق شد در رقابت‌ها تنیس مسترز سینسیناتی هم قهرمان شود.

او در بازی پایانی مقابل دوست قدیمی خود، روبلف از روسیه، قرار گرفت و موفق شد در یک بازی بی‌دردسر که نزدیک یک ساعت طول کشید، با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ پیروز شود و جام قهرمانی را بالای سر برد. این پنجمین مقام قهرمانی زورف در مسابقات تنیس مسترز و دومین قهرمانی او در این سری از رقابت‌ها در سال جاری است. او در مسابقات تنیس مسترز مادرید نیز به قهرمانی رسیده بود.

زورف اولین تنیس‌باز آلمانی است که از سال ۱۹۸۵ به این سو در این رقابت‌ها اول می‌شود. آخرین بار، بوریس بکر، هموطن او، در این مسابقات قهرمان شده بود. حالا اسم زورف  در کنار نام تنیس‌بازان مشهوری همچون اندی رادیک، بوریس بکر، مارات سافین، مارچلو ریوس، کوئرتن و جیم کوریر قرار می‌گیرد؛ زیرا از نظر تعداد قهرمانی‌ با آن‌ها برابری می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با قهرمانی در این مسابقات موفق شد تعداد قهرمانی‌های خود در مسابقات تنیس حرفه‌ای را به عدد ۱۷ برساند و در رده‌بندی جدید جهانی که قرار است امروز اعلام شود، جای نادال در رتبه چهارم جهان را خواهد گرفت. او پس از آندره آغاسی، تنیس‌باز مشهور آمریکایی، نخستین بازیکنی است که توانسته است بعد از رقابت‌های المپیک، قهرمانی در مسابقات سینسیناتی را هم به دست آورد.

جیم کوریر، از اسطوره‌های تنیس دنیا، معتقد است که او یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در مسابقات تنیس نیویورک است. او می‌گوید: «زورف در این سال‌ها نشان داد که چه بازیکن فوق‌العاده‌ای است و فقط به یک انگیزه احتیاج داشته تا خود را به اوج برساند و با قهرمانی در مسابقات المپیک توکیو، آن انگیزه را به دست آورده است.» رقابت‌های تنیس آزاد امریکا قرار است از هفته آینده در شهر نیویورک آغاز شود. بازی‌های مقدماتی این مسابقات هم‌اکنون در حال برگزاری‌اند.

در بخش زنان رقابت‌های سینسیناتی، اشلی بارتی استرالیایی، نفر نخست تنیس زنان، در یک بازی آسان موفق شد جیل تایخمن از سوییس، شگفتی‌ساز این رقابت‌ها که بسیاری از بازیکنان نامدار را در این رقابت‌ها شکست داده بود، در دو ست متوالی مغلوب کند و قهرمان این مسابقات شود. این پنجمین قهرمانی اشلی بارتی در سال ۲۰۲۱ و سیزدهمین قهرمانی او در رقابت‌های تنیس زنان است.

اشلی بارتی ۲۵ ساله در این رقابت‌ها حتی یک ست هم به حریفان واگذار نکرد و با اقتدار قهرمانی مسابقات سینسیناتی را کسب کرد.

بیشتر از تنيس