فرمانده سپاه: چه تضمینی وجود دارد که آمریکا واکسن فلج‌کننده به ما ندهد؟؟

کلید واژه «جنگ بیولوژیک» از ابتدای شیوع کرونا در سخنان فرماندهان سپاه تکرار می‌شود

حسین سلامی ادعای «جنگ بیولوژیک آمریکا علیه ایران» را تکرار کرد- عکس از موج نیوز

فرمانده کل سپاه پاسداران با ادعای اینکه «ترور بیولوژیک یکی از راهبرد‌های دشمن است» اظهار داشت «آمریکایی که دشمن شماره یک این ملت است و ما را تحریم دارو کرده، چه تضمینی وجود دارد که واکسن فلج‌کننده به ما ندهد و ملت ما را در آینده با مشکل روبه‌رو نکند؟»

به گزارش تسنیم، حسین سلامی با بیان اینکه دشمن از هر طریقی می‌خواهد اقدامات مثبت کشور را واژگون جلوه دهد و عملیات روانی سنگینی علیه کشور ما انجام می‌دهد، افزود «ما نمی‌توانیم به دشمن اعتماد کنیم تا محلول واکسن خارجی وارد کشور شود؛ دشمنی که تحریم دارو انجام داده چگونه واکسن سالم به ما می‌دهد؟»

او همچنین با ارجاع به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مورد مقابله با کرونا و با اشاره به اینکه «اسلام، در بحران کرونا درخشید» گفت تاریخ خواهد نوشت که چگونه ملت ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها، بحران کرونا را پشت سر گذاشتند افزود: تولید واکسن کرونا در کشور در حال انجام است و افزایش تولید واکسن کرونا را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

پیش از آن نیز، حسین سلامی، ایران را درگیر یک جنگ بیولوژیک دانسته و گفته بود که مبارزه با این ویروس که ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده است. او وعده داد که در این جنگ پیروز خواهیم شد.

هم‌سان انگاشتن شیوع ویروس کرونا در ایران و جنگ بیولوژیک، ابتدا در سخنان نوروزی علی خامنه‌ای مطرح شده بود. رهبر نظام حاکم بر ایران در آن سخنان گفته بود که «آمریکا متهم به تولید ویروس کرونا است»، و ادعا کرده بود که ویروس کرونا ناشی از جنگی بیولوژیک است. او گفته بود که این ویروس «به طور اختصاصی و تنها برای ژنتیک ایرانی» تولید شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این روایت از شیوع کرونا در ایران در میان برخی از مقامات حکومتی نیز شنیده شده بود. اواخر فروردین‌ماه امسال، غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران، با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران روایت تازه‌ای از شکل و شیوه «جنگ بیولوژیک علیه ایران» را مطرح کرد.

این مقام امنیتی کشور با اشاره به آن که یکی از گونه‌های جنگ‌های بیولوژیک در دنیا «بیوتروریسم» است، گفته بود: «در این مدل از جنگ، از میکروب‌ها و ویروس‌ها برای ضربه زدن به اشخاص خاص نظیر رئیس جمهوری، فرماندهان استفاده می‌شود و تشخیص این نوع تهدید را آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته انجام می‌دهند.»

در دی ماه سال گذشته نیز، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران مدعی شد همان‌هایی صاحبان شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا هستند که معتقدند جمعیت مردم دنیا زیاد است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود؛ این کاهش نیز تنها از طریق افزایش مرگ‌ومیر صورت می‌گیرد. بر اساس اسنادی که وجود دارد این مؤسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند.

او پیش‌تر نیز به نیروهای سپاه و بسیج توصیه کرده بود تا از زدن واکسن خارجی خودداری کنند و گفته بود: «ما در واکسیناسیون عمومی کرونا مشارکت نخواهیم کرد ... باتوجه‌به تشکیک‌های جدی کارشناسان دنیا و سوابق بد برخی تولیدکنندگان کنونی واکسن کرونا، واکسن‌های خارجی را به دلیل مکانیسم عمل خاص آنها به پرسنل سپاه و بسیج توصیه نمی‌کنیم.»