ادعا درباره امکان «حمله بیولوژیک» از راه تزریق واکسن‌های خارجی

یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید از طریق برخی واکسن‌ها در بدن ما «جی‌پی‌اس» کار می‌گذارند

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا - عکس از اعتمادآنلاین

با گذشت یک روز از سخنان علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران، که در حکمی قاطع ممنوعیت ورود واکسن‌های تولید آمریکا و بریتانیا را صادر کرد، به نظر می‌رسد که برخی تحلیل‌گران نزدیک به هسته قدرت آماده شده‌اند تا روایت ممنوعیت ورود واکسن را توجیه کنند. 

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادعا کرده است که «اگر بخواهیم واکسن‌های خارجی را تزریق کنیم، احتمال حمله بیولوژیکی هم وجود دارد.»

این فعال سیاسی با بیان این ادعا که گویا «اطلاعات بسیاری به دست آمده است که در برخی از واکسن‌ها چیپ الکترونیکی جاسازی می‌کنند» و «چیپ الکتریکی» و «جی‌پی‌اس» را «در بدن ما کار می‌گذارند»، گفته است: «از طریق این واکسن کلیه واکنش‌ها و حرکات ما را تحت کنترل قرار دهند تا جایی که ما یک نوع آدم‌هایی آهنی خواهیم شد که کنترل‌مان در دست دیگران است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌سان انگاشتن شیوع ویروس کرونا در ایران و جنگ بیولوژیک، ابتدا در سخنان نوروزی علی خامنه‌ای مطرح شده بود. رهبر نظام حاکم بر ایران در آن سخنان گفته بود که «آمریکا متهم به تولید ویروس کرونا است»، و ادعا کرده بود که ویروس کرونا ناشی از جنگی بیولوژیک است. او گفته بود که این ویروس «به طور اختصاصی و تنها برای ژنتیک ایرانی» تولید شده است.

این روایت از شیوع کرونا در ایران در میان برخی از مقامات حکومتی نیز شنیده شده بود. اواخر فروردین‌ماه امسال، غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران، با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران روایت تازه‌ای از شکل و شیوه «جنگ بیولوژیک علیه ایران» را مطرح کرد.

این مقام امنیتی کشور با اشاره به آن که یکی از گونه‌های جنگ‌های بیولوژیک در دنیا «بیوتروریسم» است، گفته بود: «در این مدل از جنگ، از میکروب‌ها و ویروس‌ها برای ضربه زدن به اشخاص خاص نظیر رئیس جمهوری، فرماندهان استفاده می‌شود و تشخیص این نوع تهدید را آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته انجام می‌دهند.»

غلام‌رضا جلالی با اشاره به آن که گویا آمریکایی‌ها چیزی حدود ۲۵ آزمایشگاه سطح ۴ فوق‌پیشرفته بیولوژیک در منطقه دارند، مدعی شده بود که «آن‌ها می‌توانند با دستکاری کردن ویروس آن را تبدیل به سلاح بیولوژیک کنند. این یک سؤال جهانی است که چرا در منطقه ما باید این اندازه آزمایشگاه سطح ۴ در اختیار آمریکایی‌ها باشد و هیچ نهاد جهانی آن را بررسی نکند و به کسی هم گزارش ندهند که در آن چه می‌کنند.» 

پیش از آن نیز حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، ایران را درگیر یک جنگ بیولوژیک دانسته و گفته بود که این ویروس ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع یافته است. او وعده داد که «در این جنگ پیروز خواهیم شد.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، جمعه ۱۹ دی‌ماه، در یک سخنرانی با نام بردن از واکسن فایزر تولید آمریکا، گفت که به آمریکا و بریتانیا در زمینه تولید واکسن اطمینان ندارد.  کمی پس از سخنان علی خامنه‌ای، سخنگوی جمعیت هلال احمر ایران گفت که ورود ۱۵۰ هزار دُز واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر از آمریکا که هلال احمر پیگیر آن بود، منتفی شده‌ است.

پس از اعلام مواضع رهبر نظام حاکم بر ایران درباره واکسن‌های تولیدی آمریکا و بریتانیا، شبکه اجتماعی توییتر ادعای مطرح شده از سوی وی را از حساب‌های کاربری او در زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، روسی و فرانسوی حذف کرد.

علی خامنه‌ای در آن توییت‌ها مدعی شده بود که «اگر آمریکا توانسته بود واکسن تولید کند، این افتضاح کرونایی برایش پیش نمی‌آمد.»

بیشتر از