بازگشت سریع سیتیزن‌ها با درخشش ژسوس

قهرمان فصل گذشته دیدار هفته دوم را بسیار طوفانی آغاز کرد

گابریل ژسوس از جمله بازیکنانی بود که به نظر می‌رسید از حضور در منچسترسیتی به دلیل ثابت بازی نکردن ناراحت است - Adrian DENNIS / AFP

منچسترسیتی که هفته اول رقابت‌های لیگ برتر انگلستان را ناباورانه با نتیجه یک بر صفر به تاتنهام واگذار کرده بود در دومین مسابقه مقابل نوریچ به یک پیروزی پرگل پنج بر صفر رسید و دوباره خود را به عنوان یک مدعی نشان داد.

گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی و همیشه نیمکت‌نشین سیتیزن‌ها، در این مسابقه بی‌نظیر بود و توانست سه پاس گل بدهد. ژسوس که در ترکیب تیم ملی برزیل برای مسابقات کوپا آمریکا بازی کرده بود خیلی دیر به تمرینات سیتی اضافه شد. او معتقد است هنوز بازیکن همیشگی نشده است و کمی خسته است ولی امیدوار است در هفته‌های آینده به مرز آمادگی ۱۰۰ درصد برسد.

گابریل ژسوس از جمله بازیکنانی بود که به نظر می‌رسید از حضور در منچسترسیتی به دلیل ثابت بازی نکردن ناراحت است و از جمع سیتیزن‌ها جدا خواهد شد و تیم فوتبال یوونتوس به شدت به دنبال این مهاجم برزیلی بود، اما با رفتن آگوئرو از جمع آن‌ها و عدم موفقیت باشگاه در جذب یک مهاجم ارزشمند این طور که مشخص است او در جمع آبی‌های منچستر ماندنی خواهد شد و گواردیولا مجبور است از او به عنوان یک مهاجم اصلی و از ابتدا در مسابقات استفاده کند.

باشگاه منچسترسیتی در پی جذب هری کین، گلزن تمام عیار باشگاه تاتنهام، است ولی تاکنون موفق به جذب این بازیکن انگلیسی نشده و تمامی پیشنهادها از سوی مالک باشگاه تاتنهام رد شده است. اما از نکات جالب در این مسابقه گلزنی جک گریلیش، بازیکن تازه‌وارد و گران‌قیمت سیتی، بود که موفق شد در دقیقه ۲۲ روی پاس ژسوس نخستین گل خودش را برای باشگاه و گل دوم منچسترسیتی را در این مسابقه به ثمر برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آیمریک لاپورت، استرلینگ و محرز دیگر گلزنان منچسترسیتی در این مسابقه بودند و گل دیگر را نیز بازیکن تیم میهمان وارد دروازه خودشان کرد. پپ گواردیولا نیز پس از پایان بازی از عملکرد بازیکنانش به خصوص ژسوس تقدیر کرد و گفت: «خوشحالم که چنین بازیکنی را در اختیار دارم، او نیازی نیست از ابتدا در زمین حضور داشته باشد فقط کافی است تا چند دقیقه به او میدان بدهید تا خودش را در زمین به اثبات برساند و نتیجه را تغییر دهد. من فکر می‌کنم مربی موفقی‌ام چون چنین بازیکنانی در اختیار دارم که می‌توانند در سخت‌ترین شرایط مفید باشند. امیدوارم گریلیش هم همین راه را پیش بگیرد و در بازی‌های آینده خودش را بیشتر پیدا کند.»

در دیگر دیدارهای مهم هفته دوم تیم فوتبال لیورپول در ورزشگاه آنفیلد در حضور تماشاگران متعصب خود مقابل تیم فوتبال برنلی قرار گرفت و موفق شد با گل‌های دیه گو ژوتا و سادیو مانع دو بر صفر به پیروزی برسد. البته محد صلاح در این مسابقه یک ضربه پنالتی را برای لیورپول از دست داد. دومین مسابقه قرمزها با دومین پیروزی همراه بود و به نظر می‌رسد شاگردان کلوپ خیلی آهسته و آرام و با تمرکز بسیار بالا در مسیر دو سال پیش قرار دارند و به دوران اوج خود بازمی‌گردند. آن‌ها فن دایک، مدافع قدرتمند خود را پس از یک سال در ترکیب اصلی می‌بینند و این می‌تواند روحیه بازیکنان را دو چندان کند. البته آن‌ها در دو هفته ابتدایی در مقابل تیم‌های متوسط قرار گرفتند و باید دید در مقابل پنج تیم مطرح لیگ چه عملکردی خواهند داشت.

لیورپول در بازار نقل و انتقالات کاملا کم‌‌کار بود و آن‌ها نتوانستند بازیکن ارزشمندی را جذب کنند و شاید این موضوع دوباره در میانه‌های فصل برای آن‌ها مشکل‌ساز شود اما با تمامی این موضوعات آن‌ها با دو پیروزی و کسب شش امتیاز در صدر جدول قرار دارند و کلوپ معتقد است که همین پیروزی‌ها برای تیم اهمیت دارد.

کلوپ پس از پایان بازی گفت: «از عملکرد تیم بسیار راضی‌ام ما می‌توانستیم چند گل دیگر نیز به ثمر برسانیم و صلاح کمی بدشانس بود. اما خوشحالم که در این بازی مصدوم ندادیم چراکه تیم حریف بسیار خشن بازی می‌کرد و من نمی‌دانم چرا داور از خیلی صحنه‌ها به راحتی عبور می‌کرد و من دوست ندارم که دوباره بازیکنان اصلی تیم را یک فصل از دست بدهم.»

بیشتر از فوتبال