بارسا برای فراموش کردن مسی به زمان نیاز دارد

بارسلونا دیگر یک بازیکن تعیین‌کننده ندارد و آن‌ها از این به بعد بدون مسی باید بیشتر تلاش کنند

بارسا در در اولین بازی بدون مسی، پیروزی شیرینی به دست آورد - Josep LAGO / AFP

تیم فوتبال بارسلونا که در جریان اولین دیدار خود مقابل رئال سوسیداد به پیروزی چهار بر دو رسید، چندان مورد استقبال هواداران قرار نگرفت زیرا آن‌ها هنوز رفتن مسی را باور ندارند و بسیار خشمگین‌اند. طرفداران این تیم که حدود ۱۴ سال بازی مسی در این تیم را تماشا کرده‌اند، حالا فصل جدید را بدون حضور او آغاز می‌کنند و از چهره تماشاگرانی که برای تماشای بازی در ورزشگاه حضور دارند، ناراحتی می‌بارد.

هنگام ورود بازیکنان به زمین مسابقه، تماشاگران جوردی آلبا را هو کردند. هواداران بارسا معتقدند که او و دیگر بازیکنان باید با کم کردن دستمزد خود در بارسا فضا و موقعیت را برای ماندن مسی فراهم می‌کردند. همان کاری که پیکه انجام داد و با کم کردن مبلغ قراردادش باعث شد تا دپای و گارسیا بتوانند قراردادشان را در لالیگا ثبت کنند.

لاپورتا پس از این حرکت پیکه، از او تقدیر کرد و به دیگر بازیکنان این تیم مانند بوسکتس، سرخیو روبرتو و آلبا تاخت و از آن‌ها انتقاد کرد. هواداران باز هم در دقیقه ۱۰ بازی تشویق اسطوره سابق خود مسی را شروع کردند و با در دست گرفتن پیراهن‌های شماره ۱۰ که نام مسی بر آن‌ها درج شده بود، به او ادای احترام کردند. عده‌ای دیگر نیز با نشان دادن پلاکاردهایی اعتراض خود را به مدیریت باشگاه اعلام کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود تمام این حاشیه‌ها، بارسا در نخستین دیدار خود در رقابت‌های لالیگا، سوسیداد را با گل‌های پیکه، برایت ویت (دو گل) و سرخیو روبرتو از سر راه برداشت. آن‌ها در این مسابقه بسیاری از شانس‌های گل‌ خود را از دست دادند اما در اولین بازی بدون مسی پیروزی شیرینی برای آن‌ها رقم خورد.

رونالد کومان معتقد است که بارسلونا دیگر یک بازیکن تعیین‌کننده ندارد و آن‌ها از این به بعد بدون مسی باید بیشتر تلاش کنند و روی کارهای تیمی به گل برسند. او اذعان داشت که بابت از دست دادن مسی بسیار ناراحت است اما درهرحال باید رو به‌ جلو حرکت کرد. کومان در این باره گفت: «در این بازی چهار گل زدیم و این نویدبخش روزهای بهتر خواهد بود.»

ممفیس دپای، مهاجم هلندی و جدید بارسا، در اولین مسابقه نتوانست برای تیمش گلزنی کند. البته تیم فوتبال بارسلونا در این مسابقه مهاجم اصلی خود یعنی سرخیو آگوئرو را هم در اختیار نداشت. گفته می‌شود آگوئرو که دوستی نزدیکی با مسی دارد، پس از قطعی شدن خبر رفتن مسی از بارسلونا درخواست رفتن کرده که باشگاه آن را رد کرده است. او پس از این موضوع اعلام کرد که به قرارداد خود با باشگاه متعهد است.

آگوئرو بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که یکی از دلایل اصلی آمدنش به بارسا همبازی شدن با این اسطوره فوتبال است اما دقیقا چند روز پس از انتشار این خبر اعتراضی، باشگاه اعلام کرد که این مهاجم آرژانتینی تازه به خدمت گرفته شده در تمرینات پیش فصل از ناحیه مچ پا مصدوم شده است و به مدت ۱۰ هفته  نمی‌تواند برای بارسا بازی کند.

با توجه به این موارد حالا باید دید که اولین بازی آگوئرو برای بارسا چه زمانی انجام خواهد افتاد. با رفتن مسی از بارسا، حالا به احتمال زیاد پیراهن شماره ۱۰ نیز به آگوئرو خواهد رسید. پیراهنی که سابق بر این بر تن اسطوره فوتبال آرژانتین یعنی مارادونا نیز بوده است. 

بیشتر از فوتبال