شماره ۹ برای لوکاکو بدشانسی می‌آورد!

روملو لوکاکو می‌گوید فقط برای قهرمانی به چلسی آمده است

روملو لوکاکو، مهاجم پیشین تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا به چلسی پیوست - Najjua ZULKEFLI / AFP

روملو لوکاکو، مهاجم پیشین تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا که هفته گذشته با قراردادی پنج ساله به ارزش ۱۱۷ میلیون یورو به چلسی انگلستان پیوست، می‌گوید فقط برای قهرمانی به چلسی آمده است.

لوکاکو معتقد است که شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است و توانایی تیم‌ها متفاوت شده است. او می‌گوید زمانی که در یونایتد حضور داشتم شرایطم چندان ایده‌آل نبود و باید در جایی حاضر می‌شدم که بتوانم خودم را پیدا کنم و با انگیزه قهرمانی به آنجا رفتم. در آنجا با دیگر بازیکنان سخت تلاش کردیم و به قهرمانی رسیدیم و حالا با تجربیات زیادی به چلسی آمده‌ام و می‌خواهم با همان انگیزه در اینجا نیز به قهرمانی برسم.

در ابتدای حضور لوکاکو در چلسی قرار بود که او پیراهن شماره ۱۸ را بر تن کند. شماره‌ای که پیش از این در اختیار ژیرو مهاجم پیشین فرانسوی این تیم بود که به میلان پیوست اما پس از تصمیمات لازم  قرار شد که لوکاکو پیراهن شماره ۹ این تیم را بر تن کند. پیراهنی که در گذشته بر تن تورس، هیگواین و تامی آبراهام نیز بوده است.

هواداران چلسی معتقدند این شماره برای تیم فوتبال چلسی نحس و طلسم‌شده است و بازیکنانی که این شماره را در اختیار داشته‌اند عملکرد موفقی از خود نشان نداده‌اند و پس از مدتی مجبور شدند چلسی را ترک کنند. لوکاکو پس از دریافت این پیراهن گفت: «خوشحالم که با این شماره در مسابقات بازی خواهم کرد، این پیراهن بر تن بازیکنان بزرگی بوده است و حالا من با آن افتخارآفرین خواهم شد. خوشحالم که در تیم چلسی حضور دارم و از اینکه می‌بینم آن‌ها هم مثل من جاه‌طلب هستند بیشتر احساس قدرت می‌کنم و باید خودم را در زمین ثابت کنم. اکنون رویای من به واقعیت تبدیل شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما عده زیادی از کارشناسان فوتبال معتقدند او در چلسی نیز همانند زمانی که در یونایتد بازی می‌کرد چندان موفق نخواهد بود. لوکاکو زمانی که با قرارداد ۹۰ میلیون یورویی به یونایتد آمد سرشار از انگیزه بود و برای گلزنی شور و هیجان زیادی داشت اما در سال دوم حضورش دچار اضافه‌وزن زیادی شد و اغلب هواداران یونایتد معتقد بودند او در زمین مسابقه راه می‌رود و این موضوعات باعث شد تا لوکاکو لیگ جزیره را ترک کند.

او در پاسخ به این اظهارات می‌گوید: «من همیشه به دنبال موفقیتم و باید بگویم موفقیت‌های زیادی هم در دوران فوتبال به دست آورده‌ام که آخرین آن هم قهرمانی در ایتالیا بوده است. دلیل ندارد که بخواهم جواب تمامی سوالات را بدهم یا بخواهم چیزی را به اثبات برسانم. تنها کسی که می‌تواند به من انگیزه بدهد خودم هستم و هیچ وقت دنبال رکوردهای انفرادی نبوده‌‌ام و از آمدن به چلسی بسیار خوشحالم.»

تیم فوتبال چلسی در دومین بازی خود در لیگ برتر انگلستان در یکی از دربی‌های لندن باید به مصاف تیم فوتبال آرسنال برود و لوکاکو به احتمال زیاد اولین بازی خود را برای چلسی انجام خواهد داد. تیم فوتبال آرسنال که در نخستین مسابقه خود در برابر برنتفورد متحمل شکست شد در بازی مقابل چلسی نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

آرسنال در بازی روز یکشنبه مقابل چلسی لاکازت، ویلیان و رونارسون را به دلیل مثبت شدن آزمایش کرونای آن‌ها در اختیار نخواهد داشت و همچنین اوبامیانگ که به تازگی جواب آزمایش کرونای او منفی شده است از شرایط مسابقه دور است و حضور او نیز در این مسابقه مهم در هاله‌‌ای از ابهام قرار دارد.

بیشتر از فوتبال