خریدهای مورینیو برای تیم رم تمامی ندارد

مورینیو در همان ابتدا در تیم رم یک پاکسازی اساسی کرد

مورینیو با بازگشت به ایتالیا و قبول سرمربیگری تیم رم تصمیم دارد تا روزهای خوب خود در سری آ را این بار با رمی‌ها تکرار کند‌ـ CRISTINA QUICLER / AFP

ژوزه مورینیو، سرمربی مشهور و جنجالی اهل پرتغال باشگاه آ.اس. رم که به‌تازگی هدایت این تیم را برعهده گرفته است، از همان ابتدای حضورش توجه دوربین‌ها و خبرنگاران را به خود جلب کرده است و کارهای جنجال‌برانگیزش تمامی ندارند. از اولین کنفرانس مطبوعاتی باشگاه که به دلیل سروصدای زیاد در جمع حاضر، پرده روی دیوار را کند و به زمین انداخت تا دعوا با داور مسابقه در بازی دوستانه آن‌ هم وسط زمین و بحث و اخراجش از روی نیمکت.

مورینیو با بازگشت به ایتالیا و قبول سرمربیگری تیم رم تصمیم دارد تا روزهای خوب خود در سری آ را که به قهرمانی تیم اینترمیلان ختم شد، این بار با رمی‌ها تکرار کند. او علاوه بر رفتارهای عجیب، در همان ابتدا در تیم رم یک پاکسازی اساسی کرد و در فهرستی که به باشگاه داد، بازیکنان مطرحی مانند پدرو، کلایورت، انزونزی و اولسن، دروازه‌بان اول تیم را کنار گذاشت و اعلام کرد که برای فصل جدید به این بازیکنان نیاز ندارد.

پس از آن، مورینیو اعلام کرد که پاتریسیو، دروازه‌بان ولورهمپتون و گرانیت ژاکا، هافبک آرسنال را می‌خواهد و باشگاه رم باید آن‌ها را جذب کند. باشگاه رم موفق شد پاتریسیو را به رم بیاورد و این اولین خرید مورینیو در تیم جدیدش بود اما آن‌ها هنوز در جذب ژاکا موفق نبوده‌اند. تیم رم حاضر است برای ژاکا ۲۵ میلیون یورو بپردازد و با این بازیکن به توافق شخصی هم رسیده، اما مبلغ درخواستی باشگاه آرسنال ۳۵ میلیون یورو است و همین موضوع انتقالش را ناممکن کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژاکا هفته گذشته اولین بازی خود در لیگ برتر انگلستان را انجام داد که به شکست توپچی‌ها انجامید. تیم رم برای خرید این بازیکن فقط یک هفته فرصت دارد و شاید مجبور شود پیشنهادی بالاتر ارائه کند.

به نظر می‌رسد آقای خاص  در خط میانی تیم رم مانند سابق که در یونایتد کار می‌کرد، اعتقاد خاصی به مخیتاریان ندارد. مخیتاریان که پیش از آمدن مورینیو قرارداد خود با تیم رم را تمدید کرده، معتقد است با مورینیو رابطه بسیار خوبی دارد و دوست ندارد به اتفاق‌های گذشته فکر کند؛ چون همه‌چیز در فوتبال تغییر کرده است. مورینیو در یونایتد با کنار گذاشتن مخیتاریان باعث شد تا این بازیکن ناخواسته منچستر را ترک کند و به آرسنال برود و اصرار مورینیو برای آوردن ژاکا به رم هم به این موضوع بی‌ارتباط نیست.

مورینیو هفته گذشته مهاجم اصلی خود را هم از دست داد. ژکو، مهاجم بوسنیایی موفق تیم رم، به اینترمیلان ایتالیا پیوست تا بتواند در این فصل جای لوکاکو در این تیم را پر کند. بعد از این موضوع، مورینیو هم سریع دست به کار شد و رمی‌ها موفق شدند توبی آبراهام انگلیسی، مهاجم ناراضی تیم فوتبال چلسی، را به خدمت بگیرند. آبراهام فصل گذشته در چلسی بازی‌های زیادی را از روی نیمکت نظاره‌گر بود و با وجود ورنر و هاورتز،  کمتر به او بازی رسید و خواهان جدایی از این تیم لندنی بود. آبراهام با ۴۰ میلیون یورو به رم پیوست و حالا خیال آقای خاص از این بابت آسوده شده است؛ اما بیشترین نگرانی مورینیو شاید در خط دفاعی باشد؛ جایی که اسپیناتزولا حضور ندارد.

این مدافع ارزشمند ایتالیایی در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ به‌شدت آسیب دید و تاندون آشیل پایش پاره شد و تا شش یا هفت ماه نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. مورینیو امیدوار است اسمالینگ بتواند در پست او خوب بازی کند.

او در اظهارنظری عجیب عنوان کرده است که با وجود این بازیکنان می‌تواند قهرمان سری آ شود. او گفته است: «ما تامی آبراهام، الدور شامورودوف و بورخا مایورال را در خط حمله داریم؛ مانند دیگر تیم‌ها مثل میلان که زلاتان و ژیرو را دارد یا مثل یووه که رونالدو و موراتا  آن‌جا بازی می‌کنند.» اما فابیو کاپلو، سرمربی سرشناس ایتالیایی، اگرچه معتقد است این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا با حضور مربیان بزرگ بسیار جذاب خواهد بود، می‌گوید: «با بازگشت آلگری به یوونتوس، بدون شک باید آن‌ها را مدعی اصلی قهرمانی در سری آ بدانیم. انتخاب مورینیو برای رم بهترین گزینه است و معتقدم او می‌تواند این تیم را به روزهای اوج بازگرداند.»   

بیشتر از فوتبال