گام اول و درخشان مدعیان در لیگ برتر: منچستریونایتد لیدز را گلباران کرد

تیم فوتبال لیورپول دیگر مدعی این فصل از رقابت‌ها بود که نتوانست در فصل گذشته از عنوان قهرمانی خود دفاع کند

در این مسابقه فرناندز برای یونایتد هت تریک کرد و سه گل از پنج گل تیمش را به ثمر رساند - Adrian DENNIS / AFP

شروعی متفاوت برای یونایتدی‌ها در لیگ برتر انگلستان در فصل ۲۰۲۱، بازی در ورزشگاه اولدترافورد آنهم با حضور تماشاگران در استادیوم خانگی پس از حدود ۱۶ ماه نه با تعداد محدود بلکه با ظرفیت کامل ورزشگاه افزون بر شصت و پنج هزار نفر.

پیش از شروع مسابقه دو تیم منچستریونایتد و لیدز انرژی هواداران دوچندان شد، درست زمانی که آن‌ها رافائل واران را روی زمین چمن در حالی که با لباسی رسمی و با در دست داشتن پیراهن منچستریونایتد ظاهر شده بود، دیدند. او با نشان دادن پیراهن شماره نوزده به آن‌ها اعلام کرد که انتقالش به شیاطین سرخ نهایی شده و از این پس برای آن‌ها بازی خواهد کرد.

یونایتد که فصل گذشته نایب‌قهرمانی در لیگ را به دست آورده بود به نظر می‌رسد با دو خرید جدید خود یعنی سانچو و واران به دنبال کسب قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها است. یونایتدی‌ها در اولین مسابقه خود در لیگ برتر انگلستان بی‌نظیر ظاهر شدند و توانستند با درخشش پوگبا و برونو فرناندز تیم فوتبال لیدز را با نتیجه سنگین ۵ بر ۱ در هم بکوبند و گام نخست را بسیار محکم بردارند و از همین حالا خود را مدعی قهرمانی معرفی کنند.

در این مسابقه فرناندز برای یونایتد هت تریک کرد و سه گل از پنج گل تیمش را به ثمر رساند. اما شاید مهم‌تر از فرناندز درخشش پوگبا هافبک همیشه ناراضی یونایتدی‌ها بود که موفق شد در نخستین بازی چهار پاس گل منجر به گل را ارسال کند که این یک رکورد در یک مسابقه لیگ برتر به حساب می‌آید. سولسشر معتقد است او از هیچ می‌تواند یک موقعیت گل بسازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولسشر، سرمربی یونایتد، پس از انجام بازی گفت: «من از نمایش خیره‌کننده او متعجب نشدم، پوگبا بازیکن توانمندی است اما او در بازی‌های پیش‌فصل فقط مقابل اورتون ۴۵ دقیقه بازی کرده بود و شاید از آمادگی کامل برای این بازی برخوردار نبود، اما حالا با دیدن این بازی باید بگویم او به مرز آمادگی رسیده است و از این بابت بسیار خوشحالم و این موضوع می‌تواند ما را در راه قهرمانی قرار دهد.»

اما دیگر تیم‌های مدعی نیز در اولین مسابقه موفق ظاهر شدند. تیم فوتبال چلسی که با هدایت توماس توخل، سرمربی آلمانی خود، در آمادگی کامل و بهترین شرایط فوتبالی به سر می‌برد در بازی نخست در ورزشگاه استمفورد بریج شهر لندن پذیرای کریستال پالاس بود. چلسی در حالی روبه‌روی پالاس بازی می‌کرد که آن‌ها چند روز پیش نیز در یک بازی دشوار موفق شده بوند در سوپر جام اروپا با شکست ویارئال اسپانیا، قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورند و این احتمال می‌رفت که خستگی بازیکنان اصلی تیم برای آن‌ها دردسرساز شود اما آن‌ها موفق شدند با یک بازی هماهنگ و هجومی سه بر صفر تیم پالاس را مغلوب کنند و اولین سه امتیاز را در بازی خانگی به دست آورند. روملو لوکاکو خرید جدید و گران‌قیمت تیم فوتبال چلسی در این مسابقه حضور نداشت.

تیم فوتبال لیورپول دیگر مدعی این فصل از رقابت‌ها بود که نتوانست در فصل گذشته از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و در اولین مسابقه خود در خارج از خانه به مصاف تیم تازه صعود کرده نوریچ سیتی به لیگ برتر رفت و موفق شد این تیم را سه بر صفر در خانه‌اش مغلوب کند. تیم نوریج در این مسابقه شانس‌های زیادی برای گلزنی داشت اما بخت با آن‌ها یار نبود و نتوانستند دروازه لیورپولی‌‌ها را باز کنند.

خبر خوب برای قرمزها بازگشت کاپیتان فن دایک به تیم بود که پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کامل با مصدومیت به ترکیب اصلی تیم اضافه شده بود و خیال یورگن کلوپ در خط دفاعی مقداری آسوده شده بود. کلوپ پس از پایان بازی گفت: «اول باید بگویم از اینکه فن دایک را دوباره در زمین می‌بینم بسیار خوشحالم، بازی کردن مقابل این همه تماشاگر آنهم مقابل تیمی قدرتمند که دوباره به لیگ برتر باز گشته است بسیار سخت است. ما در ابتدای راهیم و الان نمی‌توانم بگویم که قهرمانی از آن ما است، مهم این است که شروع بسیار خوبی داشتیم و برد سه بر صفر نشان از این دارد که شما عملکرد مناسب و درستی در زمین داشته‌اید و من از شاگردانم بابت این بازی راضی‌ام.» 

در مهم‌ترین مسابقه هفته نخست، امشب، یکشنبه ۱۵ اوت، تیم فوتبال تاتنهام به مصاف تیم فوتبال منچسترسیتی خواهد رفت.

بیشتر از فوتبال