عزاداری تک‌نفره خامنه‌ای، پنج روز تعطیلی سراسری کشور

مراسم عزاداری محرم در شهرهای مختلف بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه برگزار می‌شود

روز جمعه ۲۲ مرداد، رکورد آمار فوتی‌ها در تهران شکسته شد و  ۳۹۰ نفر جانشان را از دست دادند. هنوز آمار تفکیکی فوتی‌های روز گذشته در پایتخت ایران اعلام نشده است ولی پیش‌تر رئیس سازمان بهشت‌زهرا اعلام کرده بود که بیش از ۹۰ درصد فوتی‌های روزانه که در بهشت‌زهرا دفن می‌شوند مربوط به درگذشتگان مبتلا به کرونا است.

با این حال مراسم‌های مختلف و متفاوت عزاداری در دهه اول محرم در سراسر کشور برقرار است و پروتکل ّای حداقلی که برای برگزاری آن‌ها اعلام شده است هم به خوبی رعایت نمی‌شود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز چهارشنبه ۲۰ مرداد گفت که این مجالس عزاداری مایه توجه و نزول برکات الهی است و باید برگزار شود.

با این حال دفتر علی خامنه‌ای، صبح امروز اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی به مدت شش شب مجلس عزاداری برگزار می کند، ولی به جز او تنها یک مداح و یک سخنران در حسینه حضور خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در رویدادی دیگر، ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل جلسه داد تا در مورد تعطیلی سراسری کشو تصمیم‌گیری کند. ساعتی پیش برخی منابع رسانه ای در داخل کشور نوشتند که با تعطیلی ۵ روزه تهران از روز دوشنبه تا پایان روز شنبه هفته آینده موافقت کرده است. این خبر دقایقی پس از انتشار از خروجی رسانه‌ها حذف شد ولی ساعتی بعد علیرضا رئیسی سخنگوی این ستاد اعلام کرد که از روز دوشنبه تا شنبه هفته آینده کشور تعطیل خواهد بود.

رئیسی گفت که همه ادارات و کسب و کارهای خصوصی و بانک‌ها به جز آن‌هایی که کارشان ضرورت قطعی دارد، تعطیل خواهند بود.

همچنین اعلام شد که از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا صبح شنبه ۶ شهریور منع تردد در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

در خبری دیگر، ابراهیم رئیسی گفت که خرید ۳۰ میلیون دوز واکسن و واردات آن قطعی شده است ولی برای کنترل بیماری به ۶۰ میلیون دوز دیگر نیاز است. رئیسی در مورد اینکه این ۳۰ میلیون واکسن تولیدی چه کشور و شرکتی است توضیحی نداد.