واورینکا از شرکت در آخرین گرند اسلم تنیس سال انصراف داد

نواک جوکوویچ هم از شرکت در رقابت‌های تنیس مسترز سینسیناتی که هفته آینده در آمریکا برگزار خواهد شد، انصراف داد

استن واورینکا، تنیس‌باز مشهور سوییسی و دارنده سه عنوان گرند اسلم - Greg Wood / AFP

استن واورینکا، تنیس‌باز مشهور سوییسی و دارنده سه عنوان گرند اسلم، از شرکت در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا، آخرین گرند اسلم سال که قرار است سه هفته دیگر برگزار شود، انصراف داد. واورینکا که در سال ۲۰۱۶ یک‌بار قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده است، در سال ۲۰۲۱ به دلیل جراحی روی زانوی خود حضور در بسیاری از رقابت‌های مهم از جمله رولان گاروس و ویمبلدون را از دست داد و گفته می‌شود در حال توانبخشی برای شروعی قدرتمند در مسابقات است.

او پیش از این یک‌ بار دیگر هم زانوی خود را به تیغ جراحان سپرده بود و به نظر می‌رسد این بار او شرایطی متفاوت و طولانی‌تری را سپری می‌کند و شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور از دنیای تنیس خداحافظی کند. واورینکای ۳۶ ساله که به ضربات پرقدرت بک‌هند یک‌ دست خود معروف است، آخرین بار در مارس ۲۰۲۱ در رقابت‌های قطر مقابل لوید هریس بازی کرد و پس از حذف از این رقابت‌ها دیگر نتوانست در هیچ مسابقه‌ای حضور یابد.

در پی این خبر، نواک جوکوویچ هم از شرکت در رقابت‌های تنیس مسترز سینسیناتی که هفته آینده در آمریکا برگزار خواهد شد، انصراف داد. جوکو سال گذشته در این رقابت‌ها به مقام قهرمانی رسیده بود. او عنوان کرد که برای حضور پرقدرت در رقابت‌ها تنیس آزاد آمریکا به استراحت بیشتری نیاز دارد. او در مسابقات تورنتو که از روز دوشنبه در کشور کانادا آغاز شد نیز حضور ندارد. پیش از این فدرر هم از شرکت در هر دو مسابقه تنیس مسترز پیش از رقابت‌های تنیس آزاد امریکا انصراف داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حساب به نظر می‌رسد این شانس برای دیگر تنیسورهای حاضر در این رقابت‌ها به وجود آمده است تا بتوانند با کسب امتیاز بالای این رقابت‌ها جایگاه خود را در جدول رده‌بندی تنیس جهانی ارتقا دهند. با اعلام فدراسیون جهانی، استفانوس سیتسیپاس، تنیس‌باز جوان یونانی، روز دوشنبه یک رده در رتبه‌بندی جهانی صعود کرده و در جایگاه سوم جهان قرار گرفته و جای نادال را در این رتبه‌بندی را تصاحب کرده است. سیتسیپاس در رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۱ نمایش درخشانی از خود نشان داد و با حضور در نیمه‌نهایی تنیس آزاد استرالیا و دیدار پایانی رقابت‌های رولان گاروس توانست شرایط را برای رسیدن به این جایگاه فراهم کند.

هفته جاری رقابت‌های مسترز تورنتو پیگیری خواهد شد و دنیل مدودف، نادال و سیتسیپاس شانس‌های اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌آیند. در حساس‌ترین مسابقه از مرحله نخست، سه‌شنبه شب رافائل نادال، مرد شماره چهار تنیس جهان، باید به مصاف لوید هریس از آفریقای جنوبی برود که هفته گذشته موفق شده بود نادال را در مسابقات تنیس واشینگتن در مرحله سوم رقابت‌ها با نتیجه دو بر یک مغلوب کند و نادال برای گرفتن انتقام در این بازی باید تمام توان خود را به نمایش بگذارد.

از مسابقات مهم برگزار شده در مرحله نخست رقابت‌های تورنتو می‌توان به برد فابیو فونینی ایتالیایی مقابل اشتروف آلمانی اشاره کرد. او در اقدامی شگفت برای حمایت از  همجنسگرایان با سربند و مچ‌بند رنگین‌کمانی در زمین حاضر شد. فونینی در یک بازی نسبتا سخت موفق شد دو بر یک و با نتایج ۶-۷،۶-۲ و ۶-۴ پیروز شود. او در دور دوم باید به مصاف روبلف روسی برود.

بیشتر از تنيس