محرومیت امیر قلعه‌نویی به دلیل اعتراض به بی‌عدالتی و ظلم

مصاحبه قلعه‌نویی به دلیل تقارن زمانی با اعتراضات خوزستان بازتاب بسیاری در میان افکار عمومی داشت

در پی اعتراض امیر قلعه‌نویی به ظلم و بی‌عدالتی در کشور، کمیته انضباطی او را به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود در تمامی مسابقات رسمی فوتبال در فصل آتی و پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

به نوشته ورزش ۳، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر که همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ مسابقات به شمار می‌رود، به اتهام نشر اکاذیب و توهین از طریق بیان مطالبی در مصاحبه‌های بعد از بازی بین دو تیم گل‌گهر سیرجان و استقلال تهران در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ محکوم شده است.

همچنین، سعید الهویی دستیار قلعه‌نویی نیز به دو ماه محرومیت از همراهی تیم خود در تمامی مسابقات رسمی فوتبال در فصل آتی و پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و باشگاه گل‌گهر سیرجان نیز با توجه به تحقق مسئولیت تضامنی موضوع ماده ۵۰ مقررات انضباطی، به پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قلعه‌نویی پس از دیدار با استقلال در مصاحبه خود گفته بود: «در این ۴۰ سال فقط چیزی که بوده، ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم و نمونه‌اش را در فوتبال هم می‌بینیم. ما هم لقمه‌مون سالمه و هم نطفه‌مون و عین خیلی‌ها نیستیم که این نون‌ها را خورده باشیم.»

اظهارات قلعه‌نویی به دلیل اشاره به «۴۲ سال ظلم» و تقارن زمانی با سرکوب اعتراضات خوزستان نسبت به بی آبی، در رسانه‌های اجتماعی بازتاب بسیاری داشت. از این جهات به نظر می‌رسد این حکم فارغ از مسئله فوتبال، به دلیل حواشی سیاسی موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال در این حکم امکان اعتراض و بررسی در کمیته استیناف در نظر گرفته شده است.

بیشتر از فوتبال