جنسن بروکسبی جوان پدیده جدید تنیس آمریکا

بروکسبی در این رقابت‌ها بسیار عالی ظاهر شد و موفق شده بود با غلبه بر بازیکنان صاحب‌نامی پا به این مرحله بگذارد

جنسن بروکسبی پدیده جوانان ۲۰ ساله و جویای نام آمریکایی در تنیس - Mitchell Layton/AFP

رقابت‌های تنیس واشینگتن در مرحله نیمه‌نهایی پیگیری شد و دو تنیسور آمریکایی در این مرحله از مسابقات مقابل حریفان قدرتمندی قرار گرفتند.

در ابتدایی‌ترین بازی این مرحله جنسن بروکسبی پدیده، جوانان ۲۰ ساله و جویای نام آمریکایی که در رده ۱۴۹ دنیا قرار داشت به مصاف یانیک سینر ایتالیایی جوان و نفر ۲۴ جهان رفت. بروکسبی در این رقابت‌ها بسیار عالی ظاهر شد و موفق شده بود با غلبه بر بازیکنان صاحب‌نامی پا به این مرحله بگذارد.

او با غلبه بر بازیکنانی مانند کوین اندرسون، فرانسیس تیافو، اوژه آلیاسیم و جان میلمن استرالیایی موفق شد پا به این مرحله از رقابت‌ها بگذارد و با بازی‌های درخشان خود نشان داد که یک پدیده جوان آمریکایی در حال ظهوراست اما او در این مسابقه مقابل یانیک سینر در دو ست متوالی با نتایج ۷-۶ و ۶-۱ شکست خورد و رویای بازی در فینال رقابت‌ها برای او به اتمام رسید.

او با این نمایش درخشان توانست رتبه خود را تا رده ۱۲۶ دنیا ارتقا بدهد و امیدوار است تا این درخشش را در مسابقات پیش رو و پیش از رقاب‌های تنیس آزاد آمریکا ادامه دهد. تنیس آمریکا مدت طولانی است که از سطح یک تنیس جهان فاصله گرفته است، با اینکه بازیکنانی مانند جان ایسنر یا حتی گه‌گاهی تیلور فریتز در رقابت‌ها نمایش خوبی از خود نشان می‌دهند و در رده‌بندی جهانی نیز در جمع ۵۰ بازیکن برتر جهان قرار دارند اما درخشش سال‌های گذشته را از تنیس‌بازان آمریکایی شاهد نیستیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از خداحافظی بازیکنانی مثل پیت سمپراس، آندره آغاسی و در آخر اندی رادیک تنیس این کشور با فقر بازیکن رده اول مواجه شده است و دیگر شاهد هنرنمایی یا حتی فینالیست شدن تنیس‌بازان آمریکایی در رقابت‌های مهم نیستیم و شاید نسل جدید بازیکنان در این کشور باعث رونق دوباره تنیس در آمریکا شوند اما در دیگر دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها کی نیشیکوری ژاپنی مقابل دیگر نماینده آمریکا یعنی مکنزی مکدانلد قرار گرفت. این مسابقه تماشایی که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید با پیروزی سخت تنیس‌باز آمریکایی همراه شد.

مکدانلد موفق شد با نتیجه دو بر یک با نتایج ۶-۴ و ۳-۶ و ۷-۵ از سد این تنیسور باتجربه ژاپنی عبور کند و به فینال رقابت‌ها راه یافت. رافائل نادال در این مسابقات شانس اول کسب قهرمانی بود که پس از شکست مقابل لوید هریس از آفریقای جنوبی در مرحله سوم رقابت‌ها دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.

قرعه‌کشی رقابت‌های تنیس مستزر تورانتو در کانادا که معروف به راجرز کاپ نیز است برگزار شد و دنیل مدودف و نادال در این رقابت‌ها به ترتیب شانس اول و دوم قهرمانی در این مسابقات هستند.

شاید جالب‌ترین اتفاق در این رقابت‌ها برخورد دوباره نادال در نخستین مسابقه مقابل لوید هریس باشد. نادال در مرحله نخست این رقابت‌ها با قرعه استراحت روبه‌رو شده است و باید با برنده مسابقه هریس و اوپلکا روبه‌رو شود. در صورت صعود هریس به مرحله دوم رقابت‌ها، بازی نادال مقابل او می‌تواند جنبه انتقامی داشته باشد.

دنیل مدوف نیز در مرحله اول رقابت‌ها بازی نخواهد داشت و در مرحله دوم احتمالا به مصاف اوانس بریتانیایی خواهد رفت. این رقابت‌ها از فردا، دوشنبه، در شهر تورنتو کانادا کار خود را آغاز خواهد کرد.   

بیشتر از تنيس