فرمانده سپاه در دیدار فرمانده حشدالشعبی: حرف‌های اساسی همواره در میدان زده می‌شود

فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق می‌گوید استفاده از تجربه سپاه پاسداران را وظیفه خود می‌داند

دیدار حسین سلامی با فالح الفیاض، فرمانده حشدالشعبی - عکس از تسنیم

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در دیدار فالح الفیاض، فرمانده حشد الشعبی با تاکید بر اینکه نباید گذاشت مردم تحت تاثیر آنچه که او عملیات روانی خواند قرار بگیرند، گفت: «پیوند ما با شما ایمانی، اسلامی، دینی و بدون توجه به مرزهای جغرافیایی است ...  ما جزئی از پیکره امت اسلامی هستیم و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اثبات کردند عراق  سرزمینی است که مردم به خاطر کربلا ،نجف ، کاظمین و سامرا حاضرند فدای آن شوند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین سلامی حضور توامان رئیس جمهوری عراق و فرمانده حشد‌الشعبی در مراسم تحلیف را حاوی پیام مهمی دانست و اظهار داشت: «حرف‌های اساسی همواره در میدان زده می‌شود و قدرت‌های واقعی سیاسی، قدرت‌های میدانی هستند و حشدالشعبی در این عرصه فوق‌العاده است و ان‌شاءلله قدرت آن به‌عنوان یک نیروی دفاعی، جهادی با آرمان‌های بزرگ، ایمان قوی، انسجام درونی و نظم و انضباط والا گسترش می‌یابد.»

بحث بر سر نقش میدان و دیپلماسی به ویژه پس از درز یک مصاحبه محمد جواد ظریف به بخشی از ادبیات سیاسی رایج در جمهوری اسلامی بدل شد. در آن مصاحبه، ظریف گفته بود که سیاست خارجی جمهوری اسلامی را نه دیپلمات‌های وزارت امور خارجه، بلکه فرماندهان سپاه رقم می‌زنند.

در مقابل فالح الفیاض نیز با بیان اینکه حشد الشعبی خود را مدیون قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس می‌داند گفت: «ما به الگوی سپاه با خصوصیات انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و امروز چگونگی استفاده از تجربه سپاه با قوانین و خصوصیات عراق را وظیفه خود می‌دانیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته نیز، شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان با حسین سلامی دیدار کرد. او در این دیدار تاکید کرد که حزب الله خود را مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی که خود را عنصری از حزب‌الله می‌دانست، می‌داند.

فرمانده سپاه پاسداران نیز از اقدامات اخیر نیروهای حزب الله در حمله به اسرائیل تجلیل کرد و ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی از این گروه، مدعی شد هم اکنون ظرفیت‌ها برای فروپاشی اسرائیل مهیا است و کافی است شرایط با اشتباه آنها فراهم شود تا جنگ آینده جنگ ممات آنها نام بگیرد. اشاره سلامی به حملات راکتی حزب الله به سوی اسرائیل است که این گروه وابسته به جمهوری اسلامی ایران رسماً مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

نیروهای شبه نظامی مرتبط با ایران از سوی حکومت جمهوری اسلامی به نام محور مقاومت معرفی می‌شود. ایران سالانه هزینه‌ای بسیاری را برای تجهیز و حفظ این گروه‌ها پرداخت می‌کند. جایگاه و ارزش آنها را می‌توان از نحوه قرارگیری در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی نیز مشاهده کرد.

در تصویر مربوط به مراسم تحلیف رئیسی، زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه فلسطینی حماس و نعیم قاسم، نایب رئیس حزب‌الله لبنان در ردیف اول میهمانان خارجی حاضر در مجلس شورای اسلامی و انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در ردیف دوم و پشت سر آن‌ها جای داده شده است.