ابراز نگرانی مقام سازمان ملل از وضعیت سلامتی نیلوفر بیانی

اینگر آندرسن خواستار آزادی فوری نیلوفر بیانی از زندان شده است

نیلوفر بیانی-عکس از پیک ایران

مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد روز شنبه، ۱۶ مرداد، در صفحه توییتر خود ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست زندانی، نوشت: نیلوفر بیانی در زندان اوین به کرونا مبتلا شده است و ما به شدت نگران سلامتی همکار سابق خود هستیم.

اینگر آندرسن خواستار آزادی فوری نیلوفر بیانی از زندان شده تا در خارج از زندان امکان دریافت مراقبت و درمان مناسب برای وی فراهم شود.

به دنبال شیوع گستره کرونا در بند زنان زندان اوین، نیلوفر بیانی، فعال محیط زیستی محبوس در این زندان هفته گذشته به کرونا مبتلا شد. در پی بروز شدید علائم کرونا در میان تعدادی از زندانیان بند زنان زندان اوین و انجام تست از برخی زندانیان، تست کرونای خانم بیانی نیز مثبت اعلام و به قرنطینه منتقل شد.

نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست و کارشناس موسسه حیات وحش پارسیان، بر اساس رای دادگاه انقلاب در پرونده فعالان محیط زیست به ده سال زندان محکوم شده است.

نیلوفر بیانی در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ دستگیر شد و در سال ۹۸، حکم ده سال زندان وی توسط دادگاه انقلاب صادر شد.

به گزارش تارنمای خبری امتداد، در دو هفته گذشته بیش از نیمی از زندانیان بند زنان زندان اوین به دلیل ابتلا به کرونا به مرخصی رفته‌اند. سپیده کاشانی، فعال محیط زیست، مژگان کاوسی، از معترضان آبان‌ ۹۸، زینب همرنگ، معلم بازنشسته، زهرا جمالی، از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای رهبری، عالیه مطلب‌زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، و گیتی پورفاضل، وکیل دادگستری، ازجمله زنان زندانی بوده‌اند که به‌دلیل وضعیت سلامتی نامناسب، از زندان اوین به مرخصی اعزام شده‌اند.