گواردیولا تاکید کرد که مسی به منچسترسیتی نخواهد رفت

سیتی قراردادی صدمیلیون پوندی با جک گریلیش بسته است و دیگر علاقه‌ای به استخدام مسی ندارد

مسی سی‌و‌چهار ساله از روز اول ژوئیه که قراردادش با بارسا به اتمام رسید، بازیکن آزاد اعلام شد - LLUIS GENE / AFP 

به رغم جدایی تکان‌دهنده لیونل مسی از بارسلونا، پپ گواردیولا روز جمعه تاکید کرد که اسطوره آرژانتینی به منچسترسیتی نخواهد رفت.  

قرارداد مسی با بارسا اوایل تابستان به آخر رسید، و باشگاه اسپانیایی روز پنجشنبه تایید کرد که به رغم توافقی که با بازیکن ۳۴ ساله حاصل شده است، مشکلات مالی که لالیگاه بر بارسلونا تحمیل کرده، تمدید توافق را ناممکن کرده است.

لیونل مسی سی‌و‌چهار ساله از روز اول ژوئیه که قراردادش با بارسا به اتمام رسید، بازیکن آزاد اعلام شد.

او دو هفته بعد با دستمزدی کمتر به توافقی جدید با باشگاه رسید، اما این توافق مشروط بر این بود که بارسا بتواند بازیکنانی را بفروشد تا دستمزد مسی را تامین کند.

باشگاه بارسلونا عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «هر دو طرف بینهایت متاسف‌اند که خواسته‌های این بازیکن و باشگاه در نهایت تحقق نخواهد یافت.»

بارسلونا لیگ برتر اسپانیا (لالیگا) را بابت به توافق نرسیدن با مسی نکوهش کرد و گفت که مسی در آستانه تمدید قراردادش با باشگاهی بود که بیست و یک سال در آن توپ زده و افتخار آفریده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تابستان سال گذشته که مسی سعی می‌کرد از بارسا جدا شود، منچسترسیتی علاقه خود به امضای قرارداد با او را نشان داد. گواردیولا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ که مربی بارسلونا بود، همراه مسی جام‌های مختلف ملی و اروپایی را نصیب این باشگاه کرد.

اما حالا که باشگاه شمال انگلستان قراردادی صدمیلیون پوندی با جک گریلیش بسته است، گواردیولا می‌گوید که دیگر علاقه‌ای به استخدام مسی ندارد.

سرمربی سیتی گفت: «ما چهل میلیون پوند خرج گریلیش کردیم – صد میلیون پوند می‌پردازیم و شصت میلیون پوند به دست می‌آوریم، و او پیراهن شماره ۱۰ تیم را خواهد پوشید.»

او افزود: «ما کاملا مصمم بودیم گریلیش را به خدمت بگیریم و یقین داشتیم که مسی در باسلونا خواهد بود. اما حالا دیگر اصلا به [استخدام مسی] فکر نمی‌کنیم.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه به احتمال زیاد مقصد بعدی بازیکنی اسطوره‌ای باشد که شش بار برده توپ طلایی جهان شده است.

بیشتر از فوتبال