مشکلات مالی، مانع تمدید قرارداد مسی و بارسلونا

مسی گفته حاضر است در بارسلونا بماند و حتی مبلغ قراردادش را تا ۵۰ درصد کاهش دهد

بارسلونا قرار بود گریزمن را بفروشد تا منبع مالی برای تمدید قرارداد جدید مسی فراهم شود‌ـ CARL DE SOUZA / AFP

تیم فوتبال بارسلونا پیش از شروع رقابت‌های این فصل لالیگا اسپانیا با مشکلات بسیاری مواجه شده است. آن‌ها در فصل گذشته نیز به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا دچار مشکلات مالی زیادی شدند.

حضور نداشتن تماشاگران در استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات و تمدید نشدن برخی از قراردادهای تبلیغاتی باعث شد این مشکلات تا حدی پیش برود که باشگاه مجبور شود قرارداد بازیکنان را تا ۳۰ درصد کاهش دهد و این موضوع با مخالفت عده‌ای از آن‌ها نیز همراه بود. تعدیل نیرو در باشگاه از دیگر عواملی بود که توانست آن‌ها را مقداری سرپا نگه دارد.

اما مشکلات برای آن‌ها هنوز تمام نشده است و مسی که قراردادش به‌تازگی با تیم فوتبال بارسلونا تمام شده است، یک چالش دیگر برای این باشگاه به وجود آورده است. مسی که در فصل گذشته تصمیم به جدایی از بارسلونا گرفته بود، با آمدن لاپورتا به باشگاه تصمیم خود را تغییر داد. خبر خوب برای هواداران بارسلونا این است که او عنوان کرده حاضر است در بارسلونا بماند و حتی مبلغ قرارداد خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این نشان می‌دهد مسی چقدر به بارسا علاقه دارد و گویا تصمیم دارد فوتبال خود را در این باشگاه به اتمام برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما ماندن و تمدید قرارداد او به همین راحتی مقدور نخواهد شد و باید منابع مالی آن تامین شود. بارسا به تعدادی از بازیکنان خود اعلام کرده است که دیگر آن‌ها را نمی‌خواهد و این بازیکنان باید تا پیش از شروع فصل جدید تیم را ترک کنند. ساموئل اومتیتی و پیانیچ از آن دسته بازیکنان خروجی بارسلونا هستند. هر دو با این موضوع موافقت کرده‌اند و در حال بررسی پیشنهاد دیگر تیم‌ها هستند.

مارتین برایتویت نیز یکی دیگر از این بازکنان است که گویا تمایل چندانی برای این کار ندارد، اما او نیز راهی جر ترک باشگاه نخواهد داشت. اما جنجالی‌ترین مورد، گریزمن است که باشگاه قرار بود او را به فروش برساند تا منبع مالی برای تمدید قرارداد جدید مسی فراهم شود. دستمزد سنگین گریزمن مانع از تمدید این قرار داد است. تیم فوتبال اتلتیکومادرید به جذب این مهاجم فرانسوی علاقه‌مند است و برای راحت‌تر کردن این انتقال سائول نیگز را نیز وارد معامله کرده است تا مقداری از مبلغ خرید گریزمن را کاهش دهد. این در حالی است که سائول نیگز یکی از بازیکنان اصلی دیه‌گو سیمئونه به حساب می‌آید، اما از بازگشت گریزمن نیز به اتلتیکو استقبال می‌کند.

تا اینجای کار معاوضه این دو بازیکن ناموفق بوده است و در صورت جدا نشدن بازیکنان مد‌نظر تیم فوتبال بارسلونا، ثبت بازیکنان جدید و حضورشان در فصل جدید ناممکن خواهد بود و تمدید قرارداد مسی نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد. تیم فوتبال بارسلونا در این فصل ممفیس دپای و آگوئرو را به خدمت گرفته است و تصمیم دارد خریدهای جدیدی نیز داشته باشد. مسی که به‌تازگی تجربه قهرمانی در کوپا آمریکا را با تیم ملی آرژانتین داشته، از روحیه بسیار بالایی برخوردار است و در آن مسابقات نیز به‌عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها انتخاب شد و گفته می‌شود یکی از نامزدهای دریافت توپ طلای جهان در سال ۲۰۲۱ است.

این مشکلات در حالی برای بارسلونا وجود دارد که تیم‌های مطرح دنیا یا در حال انجام مسابقات تدارکاتی‌اند یا تمرین‌های تیمی را از سر گرفته‌اند. هواداران بارسلونا امیدوارند این مشکلات باشگاه به‌زودی رفع شود و قرارداد جدید مسی، که گفته می‌شود پنج ساله است، با این نابغه فوتبال امضا شود.

بیشتر از فوتبال