سایه برگزیت بر سر فوتبال

ایان هالووی، سرمربی فوتبال، خواستار خروج بریتانیا ازاتحادیه اروپا شده است

ایان هالووی، سرمربی فوتبال، ادعا کرده است که اتحادیه اروپا برای قانون بحث برانگیز هند در لیگ برتر مقصر است.

در دو هفته اول فصل، انتقادات زیادی از این قانون شده است، به ویژه پس از آنکه گلی که گابریل خسوس در وقت اضافه به ثمر رساند با استناد به سیستم کنترل ویدیویی مردود شد، زیرا قبل از به ثمر رسیدن گل، توپ به دست هم تیمی او، ایمریک لاپورته خورده بود.

هرچند تا امروز هیچ‌کس اتحادیه اروپا ر ا مقصر ندانسته است.

در مناظره تلویزیونی اسکای اسپورت (Sky Sport) با حضور جیاف شریوز و کوین  فیلیپس، هالوی گفت که او خواستار خروج هرچه زودتر بریتانیا از اتحادیه اروپا است زیرا دوست ندارد «دیگران بگویند با بازی خودمان چه کنیم.»

او گفت: «برای من قانون هند بی معناست. اگر هر دو خطای هند را تشخیص نداده‌اند، شما چطور فهمیده‌اید که خطای هند است؟ و اگر با انصاف باشیم، آیا روشن و آشکار است؟ آنها مهم‌ترین چیز را فراموش کرده‌اند. کار آنها این نیست که در داوری بازی دوباره کاری کنند، بلکه باید شفاف و مشخص باشند، بنابراین افراد ما این تغییرات در قانون را ایجاد نکرده‌اند.

هالوی گفت: «فکر می‌کنم کسانی به ما می‌گویند با بازی خودمان چه کنیم. آنها باید این کار را متوقف کنند. امیدوارم از اتحادیه اروپا خارج شویم. زیرا مردم به آن رای داده‌اند و ما نیاز داریم راهی برایش پیدا کنیم زیرا دیگران نباید به ما بگویند فوتبال‌مان را چطور بازی کنیم.»

با توجه به اینکه اتحادیه اروپا مسئول اجرای قوانین داخلی فوتبال نیست و اینکه مدیر فنی هیئت بین‌المللی که این قانون را تصویب کرده یک داور سابق انگلیسی است، سر و صدای هالووی بر سر این موضوع بسیار عجیب بود.

هیئت بین‌المللی فوتبال که بر اجرای قوانین جدید نظارت می‌کند، هشت عضو دارد که چهار نفر آنها بریتانیایی هستند. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش