پلوسی یک جمهوری‌خواه را به عضویت کمیته تحقیق یورش به کنگره گماشت

آدام کیزینگر یکی از ده نماینده جمهوری‌خواهی است که به استیضاح دوم دونالد ترامپ رای مثبت دادند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا- ANNA MONEYMAKER  / GETTY IMAGES VIA AFP

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه یک نماینده جمهوری‌خواه را به عضویت کمیته بررسی یورش به کنگره در ششم ژانویه برگماشت.

به گزارش سی‌ان‌ان، خانم پلوسی در بیانیه‌ای گفت: «امروز انتصاب آدام کینزینگر، بازنشسته نیروی هوایی و سرهنگ دوم گارد ملی هوایی را به عضویت کمیته منتخب اعلام می‌کنم. او در رسالت این کمیته که حقیقت‌یابی و محافظت از دموکراسی ما است، نماد میهن‌پرستی خواهد بود.»

آقای کیزینگر، نماینده ایالت ایلینوی و از منتقدان صریح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، و یکی از ده نماینده جمهوری‌خواهی است که به استیضاح دوم او رای مثبت دادند. لیز چینی، عضو جمهوری‌خواه دیگر در کمیته بررسی حوادث ششم ژانویه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در بیانیه‌ای گفت: «واضح بگویم، من جمهوری‌خواهی متعهد به ارزش‌های محافظه‌کارانه‌ام، اما سوگند خورده‌ام که از قانون اساسی محافظت کنم، و گرچه انتظار یا خواست این انتصاب را نداشتم، وقتی پای تکلیف در میان باشد، همیشه حاضرم.»

روز شنبه، آقای ترامپ در گردهمایی هوادارانش در آریزونا،  با تکرار ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، آن را فاسدترین انتخابات کشورش دانست و به جمهوری‌خواهان هشدار داد که اگر ادعای تقلب را به رسمیت نشناسند، طرفداران او به نامزدهای جمهوری‌خواه رای نخواهند داد.

او افزود: «چه بخواهیم، چه نخواهیم، داریم به یک کشور کمونیستی تبدیل می‌شویم ... بایدن و دموکرات‌های افراطی دارند آمریکا را نابود می‌کنند.»

ماه مه امسال، نمایندگان جمهوری‌خواه سنای آمریکا مانع تصویب نهایی طرح دوحزبی تحقیق در مورد یورش به کنگره شدند؛ حمله‌ای که از سوی صدها تن از هواداران افراطی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین و رقیب جو بایدن در انتخابات گذشته، انجام شد و در جریان آن، پنج نفر جان خود را از دست دادند.