گارد ساحلی بریتانیا سگی را بعد از سه ساعت سرگردانی در دریا نجات داد

«با حداکثر سرعت خودمان را به آنجا رساندیم و خیلی خوشحالیم که الی را صحیح و سالم پیدا کردیم»

الی، بیش از سه ساعت را در دریا سپری کرده و حدود پنج کیلومتر دورتر از جایی که به آب زده، پیدا شد - عکس تزئینی از Pexels

سگی که پایین یک پرتگاه گیر افتاده بود، سه ساعت در دریا سرگردان بود تا اینکه یک قایق‌ران به تیم نجات خبر داد.

الی، سگی از نژاد اسپرینگر اسپانیل انگلیسی بعد از قدم زدن در ساحل نیوتون در ولز نتوانست به ساحل بازگردد و به شنا کردن به طرف دریا ادامه داد. صاحب او که نگران شده بود، با گارد ساحلی بریتانیا تماس گرفت تا از آن‌ها درخواست کمک کند.

کمی بعد از ساعت ۸ صبح شنبه ۱۷ ژوییه، گارد ساحلی بریتانیا از داوطلبان گروه پورت‌کاول رنلی خواست برای نجات الی اقدام کنند.

به گفته گروه پورت‌کاول رنلی، داوطلبان آن‌ها با قایق‌های نجات کلاس دی منطقه‌ای که الی آخرین بار آنجا دیده شده بود، منطقه‌ای «با آب آرام و میدان دیدی خیلی خوب»، را «به دقت» جست‌وجو کردند ولی با گذشت یک ساعت نتوانستند الی را پیدا کنند. این سازمان خیریه قایق نجات گفت: «خیلی امیدوار بودیم این سگ را پیدا کنیم» و برخی تصور می‌کردند الی راه خود به ساحل را پیدا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گارد ساحلی بریتانیا دوباره ساعت ۱۱:۳۰ به این تیم خبر داد تا جست‌وجوی خود با قایق‌های نجات را از سر بگیرند چون یک قایق‌ران گزارش کرده الی را پایین یک پرتگاه در سوترن‌داون، در فاصله حدود پنج کیلومتر از محلی که صاحب الی او را آخرین بار دیده بود، مشاهده کرده است.

در فیلم منتشر شده از عملیات نجات، صدای یکی از اعضای گروه پشت بی‌سیم شنیده می‌شود که می‌گوید الی پیدا شد و به نظر «در شرایط خیلی خوبی به سر می‌برد». بعد از نجات آن‌ها باید به او آب می‌دادند چون در اثر سرگردانی «خیلی تشنه» شده بود.

در این فیلم یکی از اعضای گروه را می‌بینیم که به الی که در حال لذت بردن از چشم‌انداز دریا از روی قایق نجات است، می‌گوید: « پسر! تو چه شناگر قهاری هستی!»

سایمون امز، رئیس پورت‌کاول رنلی گفت: «ما با بیشترین سرعت خود را به آنجا رساندیم و خیلی خوشحالیم که الی را صحیح و سالم پیدا کردیم؛ دقیقا همان جایی که قایق‌رانی که در محل بود او را دیده و گزارش کرده بود. بعد الی به قایق نجات آورده شد تا به پورت‌کاول بازگردانده شود. واقعا بی‌نظیر است که الی بیش از سه ساعت را در دریا سپری کرده و حدود پنج کیلومتر دورتر از جایی که به آب زده، پیدا شده است. او از اینکه ما را می‌دید خیلی خوشحال به نظر می‌رسید و از سفر بازگشت خود به پورت‌کاول در قایق نجات بسیار لذت برد.»

او ادامه داد: «صاحب او خیلی کار درستی کرد که با گارد ساحلی تماس گرفت. اگر سگ شما در آب به دردسر افتاد اول جایی بروید که ایمن باشد و بعد با مقام‌ها تماس بگیرید و آن‌ها را مطلع کنید. البته حیوان شما احتمالا راه خود به ساحل را پیدا خواهد کرد. هرگز برای نجات سگ خود به آب نزنید چون ممکن است خود نیز به دردسر بیفتید. با ۹۹۹ تماس بگیرد و با گارد ساحلی صحبت کنید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی