امضای توافقنامه امنیت آب و غذا بین اسرائیل و امارات

اسرائیل یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه مدیریت آب و فناوری‌های مربوط به آن است

امضای توافقنامه کشاورزی بین اسرائیل و امارات - عکس از Twitter: @mariammalmheiri

اسرائیل اولین توافق‌نامه همکاری خود را با امارات متحده عربی در زمینه کشاورزی امضا کرد.

به نوشته تایمز اسرائیل، اودد فورر، وزیر کشاورزی اسرائیل و مریم المحیری، وزیر غذا و امنیت آب امارات متحده عربی توافق‌نامه‌ای را در تل‌آویو امضا کردند تا در زمینه تحقیق و نوآوری از جمله در توسعه روش‌های تولید مناسب برای رشد، مدیریت آب و آبیاری در شرایط بیابانی و همچنین سایر پیشرفت‌ها در این کشور همکاری کنند.

المحیری در این مراسم گفت: «امارات متحده عربی و اسرائیل در مورد امنیت غذایی چالش‌های زیادی دارند و ما در حال یافتن راه‌حل‌های نوآورانه و عملی برای این چالش‌ها هستیم.»

فورر نیز اظهار داشت که این توافق‌نامه «یک فرصت عالی برای همکاری بین دو کشور است. جایی که کشاورزی برای تأمین غذای تازه به ساکنان حیاتی است. ما در اینجا بذر بسیاری از پروژه‌های بعدی را کاشته‌ایم.»

اسرائیل یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه مدیریت آب و فناوری‌های مربوط به آن است. در مقابل امارات نیز اعلام کرده که همراه با اسرائیل، در حوزه‌های راهبردی آن کشور، ازجمله انرژی، ساخت‌وساز، آب، صنایع فضایی، خدمات بهداشتی و فناوری کشاورزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 امضای توافق‌نامه تقریباً یک سال پس از آن صورت گرفت که اسرائیل و امارات متحده عربی اعلام کردند روابط خود را به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه‌های ابراهیم با میانجیگری آمریکا عادی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی بخشی از آب مورد نیاز خود را از طریق نمک‌زدایی از آب دریا تأمین می‌کند و قصد دارد آن را افزایش دهد. این روش نیازمند صرف انرژی زیادی است.

در همین رابطه، پیش‌تر دفتر رسانه‌ای دبی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که دبی، یکی از هفت امارت امارات متحده عربی، قصد دارد که تا سال ۲۰۵۰ قابلیت تأمین انرژی از منابع پاک را به ۷۵ درصد انرژی مورد نیاز خود برساند.

همچنین، امارات متحده عربی خواستار میزبانی نشست جهانی اقلیمی (Cop28) در ابوظبی شده است و در صورت پذیرش این پیشنهاد، این کنفرانس سازمان ملل متحد در نوامبر ۲۰۲۳ در پایتخت امارات برگزار خواهد شد.

بیشتر از جهان