بایدن: شبکه‌های اجتماعی با انتشار اطلاعات غلط مردم را به کشتن می‌دهند

انتقاد رئیس جمهور آمریکا از نشر اطلاعات نادرست در مورد واکسن کرونا در شبکه‌های اجتماعی 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان افرادی که در آمریکا واکسن نزده‌اند، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، گفت شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، که در آن‌ها اطلاعات نادرست در ارتباط با بحران کووید-۱۹ و واکسیناسیون منتشر می‌شود، مردم را به کشتن می‌دهند.

وی روز جمعه هنگام خروج از کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره عملکرد شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک در این زمینه پرسید، گفت: « آن‌ها دارند مردم را می‌کشند ... تنها همه‌گیری که داریم، در میان واکسن‌نزده‌ها است و این ... آن‌ها دارند مردم را می‌کشند.»

پیش‌تر در روز جمعه، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، بارها بر تاثیر منفی خصومت و بدبینی برخی‌ها نسبت به واکسن کرونا بر ایمن‌سازی جمعی در کشور، در حالی که نگرانی‌ها از روند صعودی موارد ابتلا افزایش یافته است، تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «ما اینجا با موضوع مرگ و زندگی سر و کار داریم و به همین دلیل هر کسی برای کسب اطمینان از آن که اطلاعات درست هستند، نقشی دارد که باید ایفا کند ... آن‌ها شرکت خصوصی هستند و خود می‌توانند تصمیماتی درباره گام‌های بیشتر در این زمینه بگیرند.»

او به ادعاهای برخی از مخالفان واکسن کرونا که مثلا می‌گویند واکسن‌ها ایمن نیستند یا ممکن است باعث ناباروری شوند، اشاره کرد و آن ادعاها را روایت‌هایی مداوم و مشکل‌آفرین خواند که شاهد آن هستیم، و افزود: «می‌خواهیم بدانیم که شبکه‌های اجتماعی در حال اقدام برای برخورد با این گونه اطلاعات نادرست و اشتباه هستند.»

بر اساس نتایج آخرین تحلیل‌ها از شبکه‌های اجتماعی، تنها در ماه گذشته ۹ مطلب از مجموع ۱۵ مطلب برتر منتشر شده در فیسبوک درباره واکسیناسیون، اطلاعات یا ادعاهای نادرستی را به اشتراک گذاشتند که سپس از سوی صدها هزار کاربر بازنشر شدند.

یکی از این یادداشت‌ها که در مورد واکسن کرونا بود و بیشتر مخاطب جلب کرد، بیش از ۱۳۰ هزار بار بازنشر شد، و ۴ میلیون بار از سوی مخاطبان دیده شد.

بیشتر از جهان