الصادقات؛ اولین تیم فوتبال در عربستان سعودی برای زنان معلول

«الصادقات فقط ابتدای راه است»

الصادقات، اولین تیم فوتبال در عربستان سعودی برای زنان معلول است. این تیم فوتبال اکنون توانسته است با یک حاملی مالی قرارداد ببندد. این توافق‌نامه روز پنجشنبه، ۱۵ جولای، بین FPDA و شرکت مشاوره پیشگامان در ریاض امضا شد.

شاهزاده دانیا بنت عبدالله بن سعود، مدیر اجرایی هیئت‌مدیره انجمن دوستان افراد دارای معلولیت (FPDA)، گفت كه یكی از اهداف «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان سعودی این است كه به افراد معلول فرصت داده شود تا در زندگی اجتماعی این كشور مشاركت داشته باشند و آن‌ها را قادر به توسعه و پیشرفت كنند. رسیدن به چنین توانمندی‌هایی بخش جدایی‌ناپذیر از برنامه توسعه پایدار کشور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی به عرب نیوز گفت كه امیدوار است ایجاد این تیم و ادامه فعالیت آن به افزایش مشاركت افراد معلول در ورزش كمك كند و از خانواده‌ها خواست «با تشویق و حمایت از رویاهای ورزشی فرزندانشان در این امر مشاركت داشته باشند.»

مقامات انجمن دوستان افراد دارای معلولیت میگویند الصادقات فقط ابتدای راه است و امیدوارند با گسترش فعالیت‌های خود به سایر ورزش‌ها، ورزشکاران معلول بیشتری را تربیت کنند.

در مسیر اصلاحات اجتماعی در عربستان، سه سال پیش زنان در عربستان سعودی برای نخستین بار در استادیوم‌های ورزشی حضور پیدا کردند. باشگاه‌های فوتبال زنان در عربستان سعودی از سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تشکیل شدند. داشتن حجاب برای بازیکنان دیگر اجباری نیست و لیگ فوتبال زنان نیز در این کشور آغاز به کار کرده است. در مسابقات قبلی که پیش از همه‌گیری کرونا در پاییز ۱۳۹۹ برگزار شد، ۲۴ تیم و بیش از ۶۰۰ بازیکن حضور داشتند.

در اواخر سال ۲۰۱۸، اضواء العریفی، به‌عنوان اولین زن، به اعضای کمیته فوتبال عربستان سعودی که هفت عضو دارد، اضافه شد.

بیشتر از فوتبال