تیم‌های فوتبال زنان عربستان سعودی آماده بازگشت به زمین مسابقات

همه‌چیز مهیا شده بود تا سال ۲۰۲۰ سال درخشش زنان فوتبال عربستان باشد

پس از ماه‌ها قرنطینه و خانه‌نشینی، بازیکنان فوتبال زنان عربستان آماده بازگشت به زمین فوتبال می‌شوند.

قرنطینه و اجبار به خانه‌نشینی به دلیل شیوع ویروس کرونا تأثیر گسترده‌ای در صنعت ورزش داشته است؛ از تعطیلی سالن‌های ورزشی گرفته تا توقف تمرین گروهی تیم‌ها؛ اما به لطف پروژه رشد در بخش ورزشی عربستان سعودی، باشگاه‌های فوتبال زنان حمایت گسترده‌ای از فدراسیون فوتبال عربستان دریافت کرده‌اند که این تیم‌ها را قادر ساخته تا آمادگی بیشتری برای بازگشت به میدان‌ داشته باشند.

باشگاه‌های فوتبال زنان در عربستان سعودی از سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ شروع به کار کردند. این باشگاه‌ها با گذر زمان و همچنین دریافت حمایت از سوی رهبران بلندپایه و جامعه، توانستند به طی کردن راه سخت خود ادامه دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همه‌چیز مهیا شده بود تا سال ۲۰۲۰ سال درخشش زنان فوتبال عربستان باشد اما شیوع ویروس کرونا موجب شد تا همه‌چیز متوقف شود؛ اما این خانه‌نشینی اجباری باعث فلج شدن و توقف کامل فوتبال زنان در عربستان سعودی نشد.

فدراسیون فوتبال این کشور در مدت قرنطینه، تیم زنان را به حال خود رها نکرد در عوض دوره‌های آموزشی متعددی برای زنان فوتبالیست عربستان برگزار کرد. از جمله در اواخر سال ۲۰۲۰ یکی از معتبرترین دوره‌های آموزش مجازی با حضور بریتا کارلسون، بازیکن سابق آلمان و دستیار سرمربی تیم ملی زنان آلمان، برگزار شد و وی در مورد روش‌های آمادگی جسمانی و آمادگی فنی آلمانی برای فوتبال زنان صحبت کرد.

دوره دیگری هک توسط حوریا طاهری، سرمربی تیم ملی زنان امارات متحده عربی، در حین قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری فوتبالیست‌ها برای آن‌ها برگزار شد.

در سال‌های گذشته فدراسیون فوتبال عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ خود یک زن را به عضویت کمیته این فدراسیون درآورد. به‌عنوان بخشی از تغییرات اساسی در این فدراسیون در اواخر سال ۲۰۱۸ اضواء العریفی به عضویت کمیته مسئول روابط اجتماعی که هفت عضو دارد، در آمد. او از تجربیات خود به‌عنوان یکی از اعضای فدراسیون در بخش مشارکت گسترده عربستان سعودی و همچنین به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران اولین تیم فوتبال زنان در ریاض، تاکنون برای بهبود تعامل با طرفداران، پیشبرد ابتکارات اجتماعی و کارزارها استفاده کرده است.

بیشتر از فوتبال