راشد خان، کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان در بازی‌های «تی ۲۰» شد

رقابت‌های تی۲۰ برای شرکت‌کنندگان مهم و برای علاقه‌مندان جذاب و دیدنی است

قرار است مسابقات تی ۲۰ جام جهانی تا چند ماه آینده در امارت متحده عربی و کشور عمان برگزار شود-Money SHARMA / AFP

راشد خان، عضو تیم ملی کریکت افغانستان و از بازیکنان شناخته شده کریکت‌ در جهان، کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان در بازی‌های «بیست اوور» یا «تی۲۰» شد.

شورای کریکت افغانستان اعلام کرد که راشد خان به عنوان کاپیتان جدید تیم ملی افغانستان در بازی‌های «بیست اوور» برگزیده شده است تا این تیم به رهبری او بتواند در رقابت‌های تی۲۰ سال جاری عالی بازی کند و امتیازهای خوب به دست آورد.

شورای کریکت افغانستان درباره انتخاب راشد خان به عنوان کاپیتان تیم ملی کریکت این کشور با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جهانی ۲۰ اوور (دور) چنین توضیح داده است: «نظر به تجربه‌ها، دستاوردها و درخشش عالی او در بازی‌هایی که در سطح جهانی انجام داده است و نیز توانایی‌های که در این زمینه دارد، می‌تواند در رقابت‌های تی ۲۰ که در ماه‌های پیش رو برگزار می‌شود، تیم ملی کریکت افغانستان را نیز به موفقیت‌ و برتری برساند.»  

گفتنی است راشد خان پیش از این نیز کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان بود اما او در آن زمان گفته بود که علاقه‌‌ای به رهبری تیم ندارد و می‌خواهد توجه خود را بیشتر بر انجام بازی‌های خوب در تیم ملی کشورش متمرکز کند. نجیب زدران، یکی از اعضای این تیم هم به عنوان نایب کاپیتان (تیم ملی کریکت افغانستان) تعیین شده است.

در سال‌های گذشته، تغییرات و جابه‌جایی‌ها در تیم ملی کریکت افغانستان با مشکلات و مخالفت‌های جدی اعضای کریکت بورد این کشور روبه‌رو بوده است و برخی از ضعف مدیران این تیم سخن به میان می‌آوردند که در جریان رقابت‌ها هم به روشنی به چشم می‌خورد اما این انتصاب‌های تازه تاکنون با مخالفتی جدی مواجه نشده است. شورای کریکت افغانستان نیز این انتخاب‌ها را بجا و شایسته می‌داند.

قرار است مسابقات تی ۲۰ جهانی تا چند ماه آینده در دو کشور امارت متحده عربی و عمان برگزار شود و تیم ملی کریکت افغانستان در این بازی‌ها با هند، انگلستان و آفریقای جنوبی هم‌گروه است. همه این تلاش‌‌ها بر این هدف متمرکز است که در بازی‌های پیش رو تیم ملی کریکت افغانستان نتایج خوبی به دست آورد.

علاقه‌مندان کریکت در افغانستان انتخاب راشد خان به عنوان کاپیتان و نجیب زدران به عنوان معاون کاپیتان را بجا و عالی می‌دانند و امیدوارند آنان در مسابقه ۲۰ اوور امارت و عمان، بهتر از گذشته بازی کنند و بتوانند امتیارهای خوبی به دست آورند و حریفان خود را شکست دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریکت بازان، کریکت‌شناسان و علاقه‌مندان به کریکت، بازی‌های ۲۰ اوور را یکی از بازی‌ها جالب، دیدنی و مهم برای همه تیم‌های شرکت‌کننده می‌دانند زیرا در این رقابت‌ها همه تیم‌ها می‌کوشند که امتیازهای بالایی به دست آورند تا زوتر حریف خود را شکست دهند و پیروز میدان شناخته شوند. در این شکل از بازی‌ها، تیمی که در نوبت پرتاپ توپ قرار دارد، ۲۰ دور توپ پرتاپ می‌کند که هر دور آن شامل پرتاپ شش توپ است. در مجموع هر تیم در نوبت خود ۱۲۰ توپ پرتاپ می‌کند و می‌کوشد در جریان پرتاپ این ۱۲۰ توپ امتیاز بیشتری به دست آورد. مسابقات ۲۰ اوور کریکت در مقایسه با بازی‌های دیگر جدی‌تر و پرتاپ توپ‌ها سریع‌تر است که باعث می‌شود تیم‌های شرکت‌کننده تا آخرین لحظه برای کسب امتیاز بیشتر و شکستن دادن حریفشان تلاش کنند.

کریکت در افغانستان از ورزش‌های ملی به شمار می‌رود و علاقه‌مندان زیادی دارد. افغان‌ها همه ساله برای تماشای مسابقات جهانی که تیم ملی کریکت کشورشان در حضور دارد  بی‌صبرانه انتظار می‌کشند و شماری از رسانه‌های افغانستان از یک ماه مانده به مسابقه، آمادگی کاملشان برای پخش زنده مسابقات را خبررسانی می‌کنند. مردم از آغاز تا پایان رقابت‌ها آن‌ها به طور زنده تماشا می‌کنند و برای اینکه تیم کشورشان بتواند پیروز میدان شناخته شود و با دست پر به افغانستان بازگردد، دعا می‌کنند. علاقه‌مندان تیم ملی کریکت افغانستان این بار نیز برای تماشای پیروزی تیم ملی کشورشان در حال لحظه شماری‌اند. 

بیشتر از ورزش