راشد خان و محمد نبی بهترین ورزشکاران کریکت جهان شدند

شورای جهانی کریکت سه افغان را در میان بازیکنان برتر جهان قرار داد

از چپ به راست راشد خان و محمد نبی- عکس از خامه پرس

دو ستاره نامدار کریکت افغانستان مقام اول و دوم « ورزشکار برتر جهان در بخش پرتاب توپ» را در رقابت‌های «۲۰ آوره» از سوی شورای جهانی کریکت از آن خود کردند.  راشد خان، کپتان تیم ملی کریکت افغانستان و مجیب‌الرحمان زدران، به ترتیب در جایگاه نخست و دوم قرار گرفتند.

محمدنبی، بازیکن دیگر تیم ملی کرکت کشور نیز مقام نخست ۱۰ بازیکن برتر جهان در بخش «آل ‌روندران» را گرفت.

راشد خان ۲۲ سال دارد و یکی از مشهورترین بازیکن‌های کریکت افغانستان است. او در لیگ‌های مختلف بازی‌های ۲۰ دور کریکت شرکت داشته است و در حدود  ۶۸بازی یک روزه ۵۰ دور و ۳۸ بازی بیست دور برای افغانستان انجام داده است.

محمد نبی ۳۴ سال دارد و یکی از خلاق‌ترین بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان است. او در حدود ۹ لیگ معتبر تجارتی جهانی بازی کرده ‌است.

مجیب‌الرحمن زدران هم در سال ۲۰۰۱ متولد شده و در سال ۲۰۱۷ نخستین بازی‌اش در ترکیب تیم ملی کریکت افغانستان انجام داد. او در لیگ‌های معتبر دنیا لیگ برتر استرالیا، لیگ برتر کریکت بنگله‌دیش و لیگ برتر کریکت ۱۰ آوره امارات متحده عربی بازی کرده ‌است.

شورای جهانی کریکت با بررسی بازی‌های ورزشکاران جهان به این نتیجه رسید که این جوانان افغان نسبت به سایر رقبایشان درخشش عالی داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم کریکت ملی افغانستان از سوی پناهندگان افغان در پاکستان در دهه ۹۰ میلادی ایجاد شد و پس از سال ۲۰۰۱ در افغانستان پله‌های موفقیت را سریع پیمود. این تیم در سال ۲۰۱۱ در بازی های «یک‌روزه» بین‌المللی شرکت کرد و در سال ۲۰۱۳ عضو شورای بین‌المللی کریکت شد.

تیم ملی کریکت افغانستان در سال ۲۰۱۴ در رقابت‌های آسیا شرکت کرد و با هند، پاکستان، سریلانکا و بنگلادش تیم‌های برتر جهان رقابت کرد و در سال ۲۰۱۷ عضو دایم شورای جهانی کریکت شد.

شورای جهانی کریکت نهاد بین‌المللی است که ۱۰۵ عضو از سراسر جهان دارد. این سازمان مسابقات کریکت را تنظیم و برای رشد این رشته ورزشی فعالیت می‌کند.

بیشتر از ورزش