جهش ۵۰ درصدی موارد ابتلا به کووید در اسرائیل

اسرائیل یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به شمار می‌رود

اسرائیل هفته گذشته زدن ماسک در محیط‌های بسته را بار دیگر اجباری اعلام کرد-JACK GUEZ / AFP

وزارت بهداشت اسرائیل در روز دوشنبه پنجم ژوییه، از شناسایی ۵۰۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که در مقایسه با روز قبل، افزایشی ۵۰ درصدی نشان می‌دهد. این بالاترین رقم ابتلای روزانه از آخر ماه مارس به این سو است.

۴۲ نفر از مبتلایان جدید، واکسن کووید-۱۹ زده بودند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که انتشار سریع سویه دلتای ویروس کرونا که در حال حاضر ۹۰ درصد از موارد ابتلا در اسرائیل را به خود اختصاص داده، نگرانی‌های شدیدی ایجاد کرده است.

۳۱ نفر از مبتلایان جدید به تازگی از سفر خارجی بازگشته‌ و بقیه از طریق مراودات اجتماعی مبتلا شده‌اند.

به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، در حال حاضر در این کشور ۷۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری‌اند که ۴۳ درصدشان واکسینه شده‌ بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه در اسرائیل ۱۵ هزار نفر، از جمله ۱۱ هزار کودک ۱۲ تا ۱۵ ساله واکسن زدند. هم‌زمان وزارت بهداشت اسرائیل درباره میزان اثرگذاری واکسن فایزر در مقابل نوع دلتای ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و گفته است که اثرگذاری آن کمتر از چیزی است که تصور می‌شده است.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرده است که با انتشار نوع دلتای ویروس کرونا در سراسر این کشور، میزان اثرگذاری واکسن فایزر/بایون‌تک در جلوگیری از ابتلا، به ۶۴ درصد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام سامانه نظارت بر وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در اسرائیل، شهرک یهودی‌نشین معاله آدومیم در کرانه باختری در وضعیت قرمز است، شش شهر در وضعیت نارنجی‌اند و ۲۷ شهر در وضعیت زرد به سر می‌برند.

با افزایش موارد ابتلا، اسرائیل از هفته گذشته، بار دیگر زدن ماسک در محیط‌های بسته را اجباری کرده است.

کشور ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری اسرائیل یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به شمار می‌رود.

بیشتر از جهان