توصیه سناتور آمریکایی: برای دوران بازنشستگی بیت‌کوین پس‌انداز کنید

سینتیا لامیس، سناتور ایالات متحده افشا کرد که بیش از ۱۰۰ هزار دلار در رمزارز بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است

سینتیا لامیس، سناتور عضو حزب جمهوری‌خواه در ایالات متحده آمریکا - AFP

یک سناتور آمریکایی از مردم خواسته است به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی‌های دوران بازنشستگی‌شان، بیت‌کوین بخرند.

سینتیا لامیس افشا کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار دلار در رمزارز بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد همچنان به خرید و پس‌انداز این پول دیجیتالی ادامه دهد. 

این سناتور عضو حزب جمهوری‌خواه، در گفت‌وگو با برنامه مشاورات مالی شبکه «سی ان بی سی» اظهار امیدواری کرد که صنعت رمزارز «رشد کند و مورد استفاده قرار گیرد» و مقررات مربوط به آن نیز همراه با پیشرفت‌های مالی و فناوری که بیت‌کوین به ارمغان می آورد، به‌روز شود. 

او افزود: «می‌خواهم رمزارز و برفرض بیت‌کوین، بخشی از دارایی‌های مختلفی شود که در صندوق‌های بازنشستگی و دیگر زمینه‌ها برای پس‌اندازهای آتی مردم استفاده می‌شود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اگر یک کارمند دارای صندوق بازنشستگی هستید، خواست و پیشنهاد جدی من این است که آن صندوق‌های بازنشستگی روی بیت‌کوین و دیگر انواع رمزارز سرمایه‌گذاری می‌کنند که قابلیت حفظ ارزش خود را دارند. اما در عین حال،  خواست و پیشنهادم این است که مردم بیت‌کوین یا ارمزارزهای مورد نظرشان را که به آن مطمئن هستند و با قوانین ضد پولشویی و لایحه رازداری بانکی مطابقت دارند، به‌کار گیرند و بتوانند با استفاده از تلفن‌های همراهشان، با بیت‌کوین با یکدیگر معامله کنند.» 

سناتور لامیس برای نخستین بار افشا کرد که شخصا دارای پنج بیت‌کوین است که در سال ۲۰۱۳ هریک را به مبلغ ۳۳۰ دلار خریده است. در حال حاضر ارزش برابری پنج بیت‌کوین بالغ بر ۱۶۸ هزار دلار است.

او گفت: «برای من بیت‌کوین حاوی ارزش بسیاری برای پس‌انداز کردن است. بیت‌کوین می‌خرم و نگه می‌دارم. مردم را تشویق به خرید و پس انداز می‌کنم. آن‌ها را تشویق می‌کنم برای دوران بازنشستگی‌شان، برای آینده‌شان، بیت‌کوین بخرند... فکر می‌کنم یکی از قدرتمندترین (رمزارزها) که در بلندمدت ارزش خود را حفظ می‌کند، بیت‌کوین باشد.»

سناتور لامیس  چندی پیش گفته بود که از سقوط بهای بیت‌کوین «بسیار هیجان زده شده» است، زیرا می‌تواند این رمزارز را به بهای ارزان‌تری خریداری کند.

او در ماه ژوئن که بهای بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرده بود، در گفت‌وگو با برنامه اخبار تجارتی شبکه فاکس گفت: «به محض آن که قدری ارزان‌تر شود، بیشتر خواهم خرید.»

او همچنین اظهار امیدواری کرد که هرگونه مقرراتی که در آمریکا (در پیوند با معاملات رمزارز) وضع شود، «آسان» و «قابل فهم» باشد و «چندان دست و‌پاگیر نباشد.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد