اینسینیه لیاقت پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ را دارد

اینسینیه تا اینجای کار در رقابت‌ها ۲ گل برای ایتالیا به ثمر رسانده است و نقش اساسی در پیروزی‌های این تیم ایفا کرده است

اینسینیه در مسابقه مقابل بلژیک به خوبی نقش بازیکنی که پیراهن شماره ۱۰ را به تن داشت، ایفا کرد - ANDREAS GEBERT / AFP

تیم فوتبال ایتالیا همان‌طور که انتظار می‌رفت درخشش در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را ادامه داد و با شکست تیم اول جهان یعنی بلژیک جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات را کسب کرد.

اتحاد و نظمی که مانچینی در این تیم و با وجود بازیکنان جوان و نه‌چندان مشهور به وجود آورده است از آن‌ها تیمی پرقدرت و با هدف برای قهرمانی ساخته است که می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگ نیز مقاومت کنند. اما جدای از یک تیم بودن، اغلب تیم‌های موفق نیاز به یک‌سری بازیکنان تاثیرگذار برای نتیجه‌گیری در جریان بازی دارند که اینسینیه در مسابقه مقابل بلژیک این کار را به خوبی انجام داد و نقش یک بازیکن شماره ۱۰ را به خوبی در تیم ایفا کرد.

شماره دهی که در ایتالیا سال‌ها دست به دست شده است و بازیکنان بزرگی مانند روبرتو باجو و فرانچسکو توتی نیز آن را بر تن کرده‌اند و یادآور خاطراتی تلخ و شیرین برای ایتالیایی‌ها و طرفداران این تیم است. شاید بهترین آن‌ها توتی بود که در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان از ارکان اصلی قهرمانی لاجوردی‌پوشان بود.

در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا نیز می‌توان گفت که روبرتو باجو به تنهایی تیم را به فینال مسابقات رساند اما در ضربات پنالتی توپ را به آسمان کوبید و قهرمانی را به برزیل تقدیم کرد و پایان تلخی را برای هواداران ایتالیا رقم زد. حالا به نظر می‌رسد اینسینیه نیز در سی سالگی تصمیم به انجام چنین کاری گرفته است. او در بازی مقابل بلژیک با سرعت و حرکات ویران‌کننده خود بارها و بارها خط دفاعی بلژیک را آزار داد و حضور او در خط حمله ایتالیا باعث شد تا مدافعان بلژیک کمتر اجازه شرکت در حملات تیمشان را داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سه ضربه به سمت دروازه بلژیک شلیک کرد که دوتای آن‌ها در چهارچوب بود. همکاری او با فدریکو کیه زا در این بازی بسیار عالی بود و این نشان از درایت مانچینی در استفاده از بازیکنان در موقعیت‌های خاص دارد. اینسینیه در نیمه نخست بازی گل دوم ایتالیا را با یک شوت دیدنی و مهار نشدنی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند. او در این مسابقه نمره ۸ از ۱۰ را به خود اختصاص داد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

او در خصوص گلی که زد گفت: «زمانی که توپ را در میانه زمین در اختیار گرفتم مسافت نسبتا زیادی را پشت سر گذاشتم تا به پشت محوطه جریمه رسیدم، می‌دانستم که تیلمانس یک کارت زرد دارد و برای گرفتن توپ با من درگیر نخواهد شد و وقتی فضا را مناسب دیدم اقدام به شوت کردم.»

او در خصوص دریافت جایزه بهترین بازیکن مسابقه گفت: «ما همه باهم تلاش کردیم، من هم همیشه برای پیروزی تیم سخت تلاش می‌کنم و این جایزه به کل تیم تعلق دارد نه من.»

اینسینیه تا اینجای کار در رقابت‌ها ۲ گل برای ایتالیا به ثمر رسانده است و نقش اساسی در پیروزی‌های این تیم ایفا کرده است. ایتالیا در بازی نیمه‌نهایی مقابل اسپانیا قرار خواهد گرفت. ایتالیا در یورو ۲۰۱۲ در فینال مقابل اسپانیا قرار گرفت و در آن مسابقه ۴ بر صفر شکست خورد و قهرمانی را از دست داد البته آن‌ها در یورو ۲۰۱۶ و در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی اسپانیا را دو بر صفر مغلوب کردند و انتقام آن فینال را گرفتند. حال باید دید تقابل اندیشه‌های مانچینی مقابل تیکی تاکای لوئیس انریکه به چه شکلی پیش خواهد رفت.

بیشتر از فوتبال