آستانه تحمل دولت بایدن در مقابل حمله به نیروهای آمریکایی پایین است

واشینگتن‌پست: حمله به شبه‌نظامیان نشان می‌دهد که حتی اگر هیچ نیروی آمریکایی کشته یا زخمی نشود هم پاسخ آمریکا کوبنده است

این حمله نشان داد که برنامه بایدن برای مواجهه با حمله‌ها به تاسیسات و نیروهای آمریکایی در منطقه چیست-SAUL LOEB / AFP

روزنامه واشینگتن‌پست با اشاره به تصمیم یکشنبه گذشته جو بایدن برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه نوشت: این حمله نشان داد که برنامه بایدن برای مواجهه با حمله‌ها به تاسیسات و نیروهای آمریکایی در منطقه چیست.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، حتی در صورتی که هیچ نیروی آمریکایی زخمی یا کشته نشده باشد هم واکنش دولت آمریکا کوبنده خواهد بود.

واشینگتن‌پست در ادامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده که دولت بایدن آستانه تحمل درمقابل حمله به نیروهای آمریکایی را پایین‌تر آورده است.

پیش‌تر ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفته بود صبر آمریکا در مقابل حمله‌های شبه‌نظامیان در یمن، تمام شده است.

ژنرال مک‌کنزی، فرمانده سنتکام هم به نگرانی آمریکا درباره افزایش حمله‌های پهپادی اشاره کره است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای آمریکایی در عراق همواره هدف حمله‌های راکتی و پهپادی قرار داشته‌اند که گفته می‌شود مسئول آن نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران است.

ایران این اتهام را نپذیرفته است.

با این حال کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در همین حمله‌های راکتی در نیمه سال ۱۳۹۸ موجب نهایی شدن تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای حذف قاسم سلیمانی شد. فرمانده سابق نیروی قدس ۱۸ دی‌ماه همان سال در جریان حمله پهپادی هنگام خروج از فرودگاه بغداد کشته شد.

ترامپ تاکید داشت که سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای کشتن شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز اسفندماه گذشته کمتر از سه ماه پس از ورود به کاخ سفید نخستین فرمان حمله را علیه منافع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه صادر کرد.

این حمله در واکنش به حمله‌های راکتی به نیروهای آمریکایی در عراق انجام شد.

حمله دوم هم یکشنبه گذشته انجام شد. واشینگتن می‌گوید پیام این حمله‌ها برای ایران روشن است و می‌خواهد در مقابل حمله‌های بیشتر بازدارندگی ایجاد کند.