پرده‌برداری از مجسمه جدید دایانا در کاخ کنزینگتون لندن

این روز ۶۰‌مین زادروز شاهدخت ولز است که سال ۱۹۹۷ در سانحه رانندگی در پاریس درگذشت

شاهزاده ویلیام دوک کمبریج و شاهزاده هری دوک ساسکس از مجسمه‌ یادبود مادر فقیدشان، شاهدخت دایانا، در کاخ کنزینگتون پرده برداشتند.

یادمان جدید که در باغ «سانکن گاردن» این کاخ در لندن قرار دارد، روز پنجشنبه دهم تیرماه در مراسمی خصوصی رونمایی شد. «سانکِن گاردن»، یکی از نقاط موردعلاقه شاهدخت دایانا در کاخ کنزینگتون بود.

این روز یادآور۶۰‌مین زادروز شاهدخت ولز است که در ماه اوت سال ۱۹۹۷ در سانحه رانندگی در پاریس درگذشت.

 

این مجسمه شامل پیکر دایانا، شاهدخت ولز، و سه کودک در کنار اوست که نمایانگر جهانی بودن و تاثیر فرانسلی کارهای دایانا است.

شاهزاده هری از برندگان جایزه‌ای که میراث مادرش، «زندگی صادقانه و خدمت به دیگران» را ادامه می‌دهند، قدردانی کرده است.

دوک ساسکس روز دوشنبه در یک ویدیویی که خطاب به دریافت‌کنندگان «جایزه دایانا» منتشر کرد، به شاهدخت دایانا ادای احترام کرد. 

شاهزاده هری در این سخنرانی گفت که مادرش معتقد بوده است جوانان «با شور و اشتیاق بی‌کران» خود «قدرت عوض کردن دنیا» را  دارند و او درخشش آن ارزش‌ها را در دریافت‌کنندگان جایزه امسال مشاهده می‌کند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«جایزه دایانا» در سال ۱۹۹۹، دو سال پس از درگذشت نابهنگام شاهزاده خانم ولز  پایه گذاشته شد. هدف این جایزه، ادامه میراث و شوق دایانا برای جوانان و قدرانی رسمی از کسانی بود که برای کمک به دیگران در جوامع خود نهایت تلاششان را به کار می‌گیرند.

شاهزاده هری از هنگام اسکان خود و خانواده‌اش در ایالات متحده و کناره‌گیری از وظایف سلطنتی، در مورد تجربیاتش با خاندان سلطنتی انگلستان با صراحت بیشتری صحبت کرده است. او در سریال تلویزیونی «منی که نمی‌توانی ببینی» در اپل‌تی‌وی پلاس با اشاره به مادرش به اپرا وینفری گفت که معتقد است مادرش به او افتخار می‌کند.»

او گفت: «من آنگونه زندگی می‌کنم که او برای خودش می‌خواست. زندگی من آنگونه‌ای است که او می‌خواست، در پیش بگیریم. بنابراین نه تنها می‌دانم او به من بسیار افتخار می‌کند بلکه او بود که به من کمک کرد به آن برسم. من هیچوقت حضور او را بیش از آنچه در سال گذشته حس کردم، احساس نکرده بودم.»

بیشتر از زندگی