قدردانی شاهزاده هری از شاهدخت دایانا و میراث وی

دوک ساسکس روز دوشنبه، ویدیویی خطاب به دریافت‌کنندگان «جایزه دایانا» منتشر کرد

شاهزاده هری و شاهزاده ویلیام قرار است روز اول ژوییه از تندیس مادرشان که سفارش داده بودند، پرده‌برداری کنند - JOHNNY EGGITT / AFP

شاهزاده هری از برندگان جایزه‌ای که میراث مادرش، «زندگی صادقانه و خدمت به دیگران» را ادامه می‌دهند، قدردانی کرده است.

دوک ساسکس روز دوشنبه در یک ویدیویی که خطاب به دریافت‌کنندگان «جایزه دایانا» منتشر کرد، به شاهدخت دایانا ادای احترام کرد. 

شاهزاده هری در این سخنرانی گفت که مادرش معتقد بوده است جوانان «با شور و اشتیاق بی‌کران» خود «قدرت عوض کردن دنیا» را  دارند و او درخشش آن ارزش‌ها را در دریافت‌کنندگان جایزه امسال مشاهده می‌کند.  

«جایزه دایانا» در سال ۱۹۹۹، دو سال پس از درگذشت نابهنگام شاهزاده خانم ولز در یک سانحه اتومبیل در ۳۱ اوت سال ۱۹۹۷، پایه گذاشته شد. هدف این جایزه، ادامه میراث و شوق دایانا برای جوانان و قدرانی رسمی از کسانی بود که برای کمک به دیگران در جوامع خود نهایت تلاششان را به کار می‌گیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده هری خطاب به برندگان امسال جایزه دایانا گفت: «شما حرف را به عمل تبدیل کردید و این تجسم میراث مادر ما است.» او همچنین در مورد اینکه چگونه او و برادرش ویلیام در این هفته  شصتمین سالروز تولد مادرشان را گرامی می‌دارند صحبت کرد.

شاهزاده هری و شاهزاده ویلیام قرار است روز اول ژوییه از تندیس مادرشان که سفارش داده بودند، پرده‌برداری کنند. این تندیس در «سانکِن گاردن»، یکی از نقاط موردعلاقه شاهدخت دایانا در کاخ کنزینگتون نصب خواهد شد. 

شاهزاده هری گفت: «در اواخر این هفته من و برادرم شصتمین سالروز تولد مادرم را گرامی خواهیم داشت. او به همه شما به دلیل نحوه زندگی اصیل و هدفمند همراه با مهرورزی‌تان به دیگران افتخار می‌کرد.»

شاهزاده هری از هنگام اسکان خود و خانواده‌اش در ایالات متحده و کناره‌گیری از وظایف سلطنتی، در مورد تجربیاتش با خاندان سلطنتی انگلستان با صراحت بیشتری صحبت کرده است. او در سریال تلویزیونی «منی که نمی‌توانی ببینی» در اپل‌تی‌وی پلاس با اشاره به مادرش به اپرا وینفری گفت که معتقد است مادرش به او افتخار می‌کند.»

او گفت: «من آنگونه زندگی می‌کنم که او برای خودش می‌خواست. زندگی من آنگونه‌ای است که او می‌خواست، در پیش بگیریم. بنابراین نه تنها می‌دانم او به من بسیار افتخار می‌کند بلکه او بود که به من کمک کرد به آن برسم. من هیچوقت حضور او را بیش از آنچه در سال گذشته حس کردم، احساس نکرده بودم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی