عضو ستاد کرونا: تعداد زیادی از سالمندان در صف‌های واکسیناسیون مبتلا شدند

«هیچ‌کدام از واکسن‌های ایرانی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارند»

یک عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در انتقاد از شیوه ثبت نام سالمندان در ایران برای دریافت واکسن کووید-۱۹ گفت، سالمندی که این همه در صف می‌ماند حتی اگر کرونا نگرفته باشد حتما می‌گیرد.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفقنا گفت، طبق مشاهده من تعداد زیادی از بیماران مسن در همین صف‌ها مبتلا شده‌اند و بعضی‌ها بعد واکسن زده‌اند و فکر می‌کنند بخاطر واکسن کرونا گرفته‌اند.

وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون در کشورهای همسایه مانند امارات، ترکیه و ارمنستان، گفت این کار سختی است و باید سامانه ثبت نام و نوبت‌دهی کامپیوتری باشد و مراکز تزریق واکسن هم متعدد باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مردانی گفت اما در ایران طبق گزارش‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود، سالمندان باید شب بروند و نوبت بگیرند و تا ۸ و ۹ صبح هم واکسن نیامده و باید فردا مجددا بروند و فردا هم همینطور است.

وی با بیان به این که امروز متاسفانه نوبت صف و خود واکسن خرید و فروش می‌شود، گفت که مردم و بخصوص سالمندان ما رضایت ندارند، چون احساس می‌کنند وجود آنها به اندازه یک واکسن ارزش ندارد.

این عضو کمیته ملی ستاد مقابله با کرونا همچنین گفت هیچکدام از واکسن‌های ایرانی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارند و تنها ایران برکت در سایت سازمان بهداشت جهانی ثبت نام کرده اما برای تاییدیه اقدام نکرده است.

بر اساس اعلام روز سه‌شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، ۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

با این حساب، مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران ۸۳ میلیونی تنها ۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۱۴ دوز بوده است.