اگر کسی می‌خواهد زودتر واکسن بزند می‌تواند به خارج از کشور برود

رئیس بیمارستان مدرس به علت تخلف در توزیع واکسن خارج از چارچوب سند ملی واکسیناسیون، برکنار شد

رئیسی در سخنان امروز خود، ضمن تأکید بر اینکه وزارت بهداشت مسئول واکسیناسیون ٨٣ است، گفت که بخش خصوصی  باید واکسن را به دولت بفروشد - عکس از مهر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا صبح امروز ۱۰ اردیبهشت، با تأکید بر اینکه «واکسن فروشی نداریم و واکسن‌های وارداتی را دولت خریداری می‌کند»، اظهار داشت اگر کسی می‌خواهد زودتر واکسن بزند می‌تواند به خارج از کشور برود و زودتر واکسن بزند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا رئیسی با اشاره سو استفاده برخی شهرداری‌ها از واکسن اختصاص داده شده به پاکبانان افزود: «دزد، دزد است می‌خواهد مدیر، مسئول یا شهردار باشد، این فرد در هر جا مسئول باشد دزدی می‌کند یا رشوه می‌دهد، به نظر من باید آن کسی که این دزد را منصوب کرده است اخراج کرد.»

در پی افشای سوءاستفاده اعضای شهرداری‌های شهرهای آبادان و علی‌آبادکتول از واکسن تخصیص‌یافته به پاکبانان، این بار خبری در مورد تزریق واکسن کرونا به اعضای شهرداری منطقه ۶ تهران منتشر شده است. همچنین، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز از وزیر بهداشت خواست تا فهرست دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در مجموعه مدیریت شهری کشور را منتشر کند.

در این راستا، صبح امروز، خبرگزاری صداوسیما از برکناری رئیس بیمارستان مدرس به علت تخلف در توزیع واکسن خارج از چارچوب سند ملی واکسیناسیون خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان امروز خود، ضمن تأکید بر اینکه وزارت بهداشت مسئول واکسیناسیون ٨٣ میلیون نفر ایرانی است، به مسئله واکسن پولی اشاره کرد و گفت که بخش خصوصی تنها می‌تواند واکسن را وارد کند و باید به دولت بفروشد؛ بنابراین واکسن‌ها در ذیل سند ملی واکسیناسیون کرونا تزریق می‌شوند و تغییر اولویت با پول و واکسن فروشی وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی پیشنهاد تزریق واکسن خارج از کشور را می‌دهد که پیش‌تر، حسن روحانی روز هفتم فروردین‌ماه امسال با انتقاد از ایجاد تورهای سفر خارج از کشور برای تزریق واکسن کرونا، از آزاد شدن واردات و فروش واکسن کرونا از سوی بخش خصوصی سخن گفت و افزود: «امروز مصوب کردیم که بخش خصوصی اگر خواست واکسن بیاورد با قیمت ارز نیمایی در چهارچوب و با نظارت وزارت بهداشت و درمان که هم نوع واکسن و هم خصوصیات را مشخص می‌کند، به مردم عرضه کند که امیدوارم این کار انجام گیرد.»

هم‌زمان، محمود واعظی، رئیس‌دفتر حسن روحانی در سخنانی کاملاً متناقض با اظهارات رئیس‌جمهوری اسلامی را تأیید کرد که واکسن کرونا پولی است، و کسانی که نمی‌خواهند صبر کنند، می‌توانند با پرداخت پول، خارج از نوبت و اولویت این واکسن را دریافت کنند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، ۸۵۸ هزار و ۲۹۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۰۹ هزار و ۸۲۷ نفر نیز دوز دوم را در ایران تزریق کرده‌اند. در مجموع، کل واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به یک میلیون و ۶۸ هزار و ۱۲۳ دوز می‌رسد.

همچنین، وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آمار رسمی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۷ نفر دیگر بر اثر بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و ۱۹۲۷۲ مورد جدید ابتلا به بیماری نیز شناسایی شده است.