تقویت سیستم ایمنی با حمام یخ در صحرای امارات

لحظات اولیه وارد شدن به حمام یخ سخت‌ترین قسمت کار است

گردشگران در امارات متحده عربی نمونه جدیدی از هیجان را با خوابیدن در تشت یخ تجربه خواهند کرد. هیجانی که برگزارکنندگان برنامه معتقدند اثرات درمانی هم دارد.

دمای هوا در این وقت سال در صحرای امارات بالای چهل درجه است. وارد شدن در حمام یخ شوک دمایی بالایی را به بدن وارد می‌کند.

بنوئه دمولمیستر از سوئیس که حمام یخ و جلسات تنفس را در امارات متحده عربی اداره می‌کند، درباره فایده‌های این کار می‌گوید: «اختلاف دما سیستم ایمنی بدن شما را افزایش می‌دهد. شما برای مدت کوتاهی سیستم خود را تحت‌فشار قرار می‌دهید که باعث قوی‌تر شدن بدن می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مروان عبدالعزیز، شرکت‌کننده اماراتی درباره تجربه خودش از این وضعیت به رویترز گفت: «آغاز کار کمی ترسناک است: شما می‌خواهید بیرون بپرید، نمی‌توانید تنفس خود را کنترل کنید؛ اما الآن من حالم هستم، کاملاً خوب هستم»

 رضا تیرگری، شرکت‌کننده دیگر عقیده دارد این کار تمرین خوبی است که بیاموزیم «قدرت ذهن از بدن بیشتر است و مغز ماست که بدنمان را کنترل می‌کند و بدن باید فرمان‌بردار ذهن باشد.»

شرکت‌کنندگان در این برنامه تحت نظر مربیان فنون تنفس تلاش می‌کنند تا در لحظات اولیه وارد شدن به حمام یخ که به گفته اغلب آن‌ها سخت‌ترین قسمت کار است، درست نفس بکشند.

مهارت‌های غوطه‌وری و تنفس آب سرد توسط ویم هوف، یکی از علاقه‌مندان به آب سرد هلندی که دارای چندین رکورد جهانی قرار گرفتن در معرض سرما است، محبوب شد.

هوف روش مشابه خود را، با شباهت به روش‌های تنفس باستانی بودایی تبتی، شامل تنفس، قرار گرفتن در معرض سرما و تعهد، ایجاد کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ralf Behn (@ralfbehn)

دونده‌های ماراتن موفقی همچون پائولا رادکلیف و مب کفلزیگی هم از سرمادرمانی برای غلبه بر مشکل درد ناشی از میکروتروما (پارگی کوچک) در فیبرهای عضلانی بهره برده‌اند.

مربی‌های سرما درمانی به ورزشکاران و ماجراجویانی که قصد دارند از این روش استفاده کنند توصیه می‌کنند زمان کمتر از ۱۰ دقیقه، برای سرد کردن موضعی نه برای تمام بدن، فایده چندانی ندارد. بیشتر از ۲۰ دقیقه هم ممکن است به سلامت شما آسیب بزند.

آنچه برای سرمادرمانی تمام بدن بیشتر پسندیده شده غوطه‌ور شدن در آب پانزده درجه به مدت ده دقیقه است؛ اما فراموش نکنید بیماران قلبی و تنفسی حتماً باید قبل از امتحان کردن این روش، با پزشک خود مشورت کنند. تحقیقات فراگیری برای تأثیر در زنان باردار و کودکان انجام نشده است.

بیشتر از زندگی