جایزه نقدی ویمبلدون ۲۰۲۱: چقدر نصیب برندگان می‌شود؟

طبق معیاری که از سال ۲۰۰۸ برقرار شده است، مبلغ جایزه زنان و مردان برابر است

کل مبلغ جایزه ۳۵ میلیون پوند است- AELTC / Thomas Lovelock / AFP / POOL

مسابقات ویمبلدون ۲۰۲۱ پس از دو سال تعطیلی به علت همه‌گیری کرونا، سرانجام از راه رسید.

یکی از نخستین سرخط‌های خبری مسابقات ویمبلدون، بازگشت اندی ماری به مسابقات انفرادی است که نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۷ صورت می‌گیرد و بسیاری چشم به راه آن بوده‌اند.

او که دو بار قهرمان ویمبلدون شده است، در آخرین مسابقه انفرادی خود که روی چمن ظاهر شد به سام کری باخت، و سپس سال‌ها گرفتار آسیب‌دیدگی لگن بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوواک جوکوویچ، مدافع عنوان قهرمانی، نیز به میدان برگشته است و در پی رسیدن به حدنصاب راجر فدرر و رافائل نادال است. نادال در این مسابقات گرند اسلم شرکت نمی‌کند تا بتواند صدرنشینی خود را در مجموع ۲۰ مسابقات گرند اسلم مردان، حفظ کند.

ِسِرِنا ویلیامز برای دست یافتن به هشتمین عنوان قهرمانی خود در زمین تنیس مسابقات ویمبلدون در باشگاه سراسری انگلستان حاضر می‌شود، و اشلی بارتی هم جزو بخت‌داران مسابقات انفرادی زنان است.

در ادامه تمام اطلاعات مربوط به جایزه نقدی مسابقات انفرادی و دونفره ویمبلدون را بررسی می‌کنیم.

کل مبلغ جایزه چقدر است؟

کل مبلغ جایزه ۳۵ میلیون پوند است که نسبت به ۳۸ میلیون پوند سال ۲۰۱۹ حدود ۸ درصد کم‌تر است.

طبق معیاری که از سال ۲۰۰۸ برقرار شده است، مبلغ جایزه زنان و مردان هم برابر است.

برندگان ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار پوند به جیب خواهند زد که باز هم از مبلغ ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار پوند سال ۲۰۱۹ (که نصیب نواک جوکوویچ و سیمونا هالپ شد) خیلی کم‌تر است.

جووکوویچ صربستانی برای دفاع از عنوان قهرمانی در این دوره هم حضور دارد، اما هالپ رومانیایی به دلیل آسیب‌دیدگی ماهیچه ساق پا امسال در ویمبلدون حضور نخواهد داشت.

تفکیک‌بندی کل جایزه نقدی مسابقات ویمبلدون

شمار تماشاچیان ویمبلدون چه تعداد خواهد بود؟

مسابقات ویمبلدون جزو مرحله بعدی رویدادهای آزمونی دولت است. یعنی تماشاچیان در ابتدا از ۵۰ درصد سکوها می‌توانند استفاده کنند.

شمار تماشاچیان طی دو هفته مسابقات به ظرفیت نهایی افزایش می‌یابد و در آخر هفته‌ای که مسابقات نهایی برگزار می‌شود(۱۰ تا ۱۱ ژوئیه) می‌تواند به ۱۵ هزار نفر برسد.

در روز نخست مسابقات نصف ظرفیت سکوها پر خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از تنيس