نمایش دیور در آتن؛ زایش یک اسطوره جدید

پیام آماده‌باش برای صنعت مد و خوش‌پوشی

پس از ۱۸ ماه وقفه، لغو شدن و برگزاری نمایش‌های مجازی، طراحان اکنون با تمام قدرت مشغول بازگشت به صحنه‌ها هستند. دیور نیز نمایش ۲۰۲۲ خود را در خانه مدرن بازی‌های المپیک؛ استادیوم پاناتینایکو در آتن برگزار کرد.

دیور همیشه تعلق‌خاطری صمیمی با یونان داشته است. دخترهای دیور ۷۰ سال پیش به آکروپولیس آتن رفتند تا مجموعه لباس‌های بلند پاییز ۱۹۵۱ "Longue" را معرفی کنند.

ماریا گراتزیا چیوری، طراح لباس ایتالیایی و مدیر خلاقیت دیور دراین‌باره به WWD گفت: «یونان کشوری است که همیشه به قلب من نزدیک بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با الهام از اسطوره‌های باستانی یونانی و فضای استادیوم پاناتینایکو مجموعه دیور پر بود از رب‌النوع‌های یونانی که با پیراهن‌های ساده لایه دارشان، کفش‌های ورزشی راحت نایک-دیور پوشیده بودند.

اگرچه نمایش ماه مه شانل که در روستایی در فرانسه و در معدن سنگ آهک برگزار شد هم کمی گرما به صنعت خوش‌پوشی داد اما نمایش دیور تا الآن یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های خوش‌پوشی است که در دوران شیوع کرونا برگزار شد.

این نمایش شاهد حضور نام‌های آشنایی بود. کارا دلوین، سوکی واترهاوس و آنیا تیلور جوی از میهمانانی بودند که در آتن به تماشای مجموعه دیور نشستند. رئیس جمهور یونان، کاترینا ساکلاراپولو نیز در جمع تماشاگران بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior)

درحالی‌که استادیوم یونانی خالی بود تنها ۴۰۰ نفر توانستند به دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کرونا در آن حاضر شوند و بیشتر خریداران و علاقه‌مندان بین‌المللی دیور از راه دور این رویداد را تماشا کردند.

آتش‌بازی دیور اگر چه به پرنوری برق دوربین‌های دو سال پیش نبود اما یک آماده‌باش برای صنعت مد و خوش‌پوشی بود تا دوباره به‌روزهای پرزرق‌وبرق برگردند.

بیشتر از مُد و زیبایی