زنی که ادعا کرد ۱۰ قلو زاییده است در بیمارستان روانی بستری شد

هیچ پرونده و مدرکی از به دنیا آمدن ۱۰قلوها در هیچ‌ بیمارستان‌ دولتی یا خصوصی منطقه وجود ندارد

آزمایش‌ها همچنین نشان می‌دهد که هیچ نشانه‌ای از عمل سزارین بر روی بدن او وجود ندارد-screenshot from Pretoria News Twitter account

گوسیام تامارا سیتول، زنی در آفریقای جنوبی که ادعا کرده بود اوایل ماه جاری میلادی «۱۰ قلو» زاییده و رکورد زایمان‌های این چنینی را شکسته است، در بیمارستان روانی بستری شد.

این زن ۳۷ ساله، پنجشنبه گذشته در خانه یکی از بستگانش در روستایی نزدیک ژوهانسبورگ بازداشت و برای ارزیابی وضعیت روانی به بیمارستان تمبیسا منتقل شد.

از حدود دو هفته پیش که خانم گوسیام این ادعا را مطرح کرد، کسی او را ندیده بود. پلیس می‌گوید پس از دریافت گزارشی از ناپدید شدن او، جست‌وجو را آغاز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تبوگو تسوتتسی، دوست پسر او، ابتدا به پرتوریا نیوز گفته بود که گوسیام هفت پسر و سه دختر زاییده، اما اکنون معتقد است این ادعا واقعیت ندارد و بچه‌ای در کار نیست.

دلیل آن که تبوگو ادعای دوست دختر خود را رد کرد این است که بیمارستانی که گوسیام ادعا کرده در آنجا زایمان کرده است، بستری شدن و ارائه خدمات درمانی به او را تکذیب کرده است.

پس از آن، پلیس تحقیقاتی را آغاز کرد که نشان می‌داد هیچ پرونده و مدرکی از به دنیا آمدن ۱۰قلوها در هیچ‌ بیمارستان‌ دولتی یا خصوصی منطقه وجود ندارد. با این حال، برخی رسانه‌های محلی اصرار دارند که ادعای گوسیام درست است. بستگان او هم می‌گویند که زایمان ۱۰قلوها صحت دارد.

یکی از بستگان او گفته است که پنج نوزاد طبیعی و پنج نوزاد با عمل سزارین به دنیا آمدند.

هفته گذشته که گوسیام تامارا سیتول در بیمارستان بستری شد، بلافاصله تحت آزمایش قرار گرفت. یک منبع بی‌نام به رسانه آی‌ویتنس نیوز آفریقای جنوبی گفته که ارزیابی‌های پزشکی نشان می‌دهند بارداری در کار نبوده است.

آزمایش‌ها همچنین نشان می‌دهد که هیچ نشانه‌ای از عمل سزارین بر روی بدن او وجود ندارد.

برخی چنین گمانه‌زنی می‌کنند که گوسیام با طرح این ادعا قصد فریب افکار عمومی و جذب کمک‌های مردمی را داشته است.

در همین حال موسسه رکوردهای جهانی گینس هم اعلام کرده که منتظر نتیجه نهایی تحقیقات است تا ببیند آیا به دنیا آمدن ۱۰ ‌قلوها صحت دارد که به عنوان یک رکورد جدید ثبت شود یا خیر.

در حال حاضر، رکورد زایمان چندقلوها که در گینس ثبت شده در اختیار نادیا سولمان آمریکایی است که در سال ۲۰۰۹، هشت قلو زایید.

بیشتر از جهان