عبدالفتاح سیسی و شاهزاده محمد بن سلمان در شرم‌الشیخ ملاقات کردند

محور مذاکرات، راه‌های توسعه روابط مشترک میان مصر و عربستان سعودی بود

سیسی:‌«دیدار امروز با برادرم، ولیعهد محمد بن سلمان، باعث افتخار بود»-BANDAR AL-JALOUD / AFP

رسانه‌های عرب از دیدار عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، و شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در روز جمعه ۱۱ ژوئن، در شرم‌الشیخ خبر دادند.

آقای سیسی در توییتی نوشت که ملاقات آنان بر راه‌های توسعه روابط مشترک میان مصر و عربستان سعودی تمرکز داشت. رییس‌جمهوری مصر همچنین نوشت که هر دو رهبر دیدگاه‌های آینده‌نگرانه‌ای درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی داشتند.

سیسی نوشت:‌«دیدار امروز با برادرم، ولیعهد محمد بن سلمان، باعث افتخار بود.»

سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز با انتشار عکسی از رهبران مصر و عربستان سعودی در صفحه فیسبوک خود، دیدار آنان را «برادرانه» توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه اسرائیلی اورشلیم‌ پست نوشته است که دو طرف درباره مسائل اعلام‌نشده مربوط به خاورمیانه صحبت کردند.

در هفته‌های اخیر و در جریان درگیری ۱۱ روزه میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه، مصر برای استقرار آتش‌بس میان دو طرف میانجی‌گری کرد، و به دنبال آتش‌بس وزیران خارجه مصر و اسرائیل روز ۳۱ مه، در قاهره ملاقات کردند.

علاوه بر مسئله فلسطین، یمن، و سوریه نیز از جمله موضوعات مهم امنیتی در خاورمیانه هستند و در تاریخ سوم ژوئن، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با شاهزاده محمد بن سلمان، تلفنی گفت‌وگو کرد.

سخنگوی پنتاگون گفت که آنان درباره مسائل امنیتی و به‌ویژه پایان دادن به جنگ یمن و ادامه تلاش‌های دوجانبه برای بهبود امنیت عربستان سعودی مذاکره کردند.