ولیعهد عربستان و وزیر دفاع آمریکا درباره امنیت منطقه گفت‌و‌گو کردند

آستین و محمد بن سلمان در خصوص مسائل امنیتی و به ویژه پایان دادن به جنگ یمن و ادامه تلاش‌های دوجانبه برای بهبود امنیت عربستان سعودی گفت‌و‌گو کردند»

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی-AFP / Saudi Royal Palace

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌و‌گوی تلفنی عصر چهارشنبه با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر تعهد ایالات‌متحده برای کمک به عربستان به‌منظور دفاع از خود تاکید کرد. 

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آستین و محمد بن سلمان در خصوص مسائل امنیتی و به ویژه پایان دادن به جنگ یمن و ادامه تلاش‌های دوجانبه برای بهبود امنیت عربستان سعودی گفت‌و‌گو کردند.» وزیر دفاع آمریکا، عربستان را ستونی مهم در ساختار امنیتی منطقه توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حوثی‌های یمن، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران از سال ۲۰۱۴ کنترل اغلب بخش‌های شمالی یمن را در اختیار دارند و از این منطقه حمله‌های خود علیه عربستان سعودی را ساماندهی می‌کنند.

به گزارش رویترز، آستین در گفت‌و‌گو با ولیعهد عربستان سعودی به موفقیت‌های اخیر این کشور در مقابله با حمله‌های حوثی‌ها اشاره کرد و از محمد بن سلمان به دلیل همکاری با نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در جهت پایان دادن به جنگ و همکاری نزدیک و سازنده با آمریکا قدردانی کرد.

تیم لندرکینگ ماه گذشته از حوثی‌ها به دلیل جدیت نداشتن در تلاش‌ها به منظور به ثمر رساندن آتش‌بس در یمن، انتقاد کرد.

گفت‌و‌گو‌های آمریکا و عربستان سعودی در خصوص یمن در حالی جریان دارد که گزارش‌ها حاکی از مذاکرات تهران و ریاض درباره کاهش تنش‌ها و مساله یمن است.

فایننشال‌تایمز نخستین رسانه‌ای بود که خبر انجام این مذاکرات در عراق را رسانه‌ای کرد و سپس مقامات در تهران و ریاض در جریان بودن مذاکرات را تایید کردند.

بیشتر از جهان