فقط یک‌سوم آمریکایی‌ها حاضرند اکسیر حیات ابدی بخورند

«گروه سنی پیر و گروه سنی میانسال در مقایسه با جوان‌‌ها ترجیح می‌دهند در سنین بالاتر عمر جاودان کسب کنند»

نظرسنجی علمی:‌ فقط ۳۳ درصد بزرگسالان آمریکایی به خوردن قرص جاودانگی تمایل دارند- Angela Weiss / AFP

در سال ۱۹۸۶، کویین، گروه افسانه‌ای راک، آهنگی را منتشر کرد با طرح این سوال که «کیست که بخواهد برای همیشه زندگی کند؟»

به لطف نظرسنجی‌ای که به تازگی انجام شده، ما اکنون پاسخ این سوال را دست‌کم بین بزرگسالان ایالات متحده می‌دانیم.

دانشمندان دانشگاه تگزاس دریافتند که از میان بیش از ۹۰۰ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، فقط ۳۳ درصد بزرگسالان آمریکایی به خوردن قرص جاودانگی تمایل دارند، البته اگر چنان قرصی وجود داشته باشد. این مطالعه در مجله مطالعات پیری (Journal of Aging Studies) منتشر شده است.

محققان این دانشگاه از نظر سن، پاسخ‌دهندگان را به سه گروه تقسیم کردند. یک گروه افراد جوان‌تر، بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال بودند. گروه دیگر از افراد مسن تشکیل شدند که میانگین سنی آن‌ها ۷۲ سال بود و گروه سوم متشکل از افرادی بودند که میانگین سنی ۸۸ سال داشتند.

در هر یک از این سه گروه نظر اغلب این بود که نمی‌خواهند برای همیشه زنده بمانند. با این حال، بین جوان‌ترین گروه و گروه‌های مسن‌تر تفاوتی وجود داشت سر اینکه ترجیح می‌دهند در چه سنی قرص جاودانگی مفروض، عمرشان را منجمد کند.

گروه جوان سن ۲۳ سالگی را انتخاب کردند، در حالی که مسن‌ترین گروه ۴۲ سالگی را انتخاب کردند.

این مطالعه گزارش داد: «گروه سنی پیر و گروه سنی میانسال در مقایسه با جوان‌‌ها ترجیح می‌دهند در سنین بالاتر عمر جاودان کسب کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوان‌ترین گروه بیشترین تعداد افراد را داشت که گفتند می‌خواهند برای همیشه زنده بمانند. از بین آن‌ها ۳۴ درصد گفتند که قرص جاودانگی را می‌خورند. ۴۰ درصد دیگر اظهار داشتند که چنان قرصی را مصرف نمی‌کنند. ۲۶ درصد نیز در ارائه پاسخ مردد بودند.

در میان گروه مسن‌تر میانی شمار افراد مایل به زندگی ابدی کمتر بود. ۳۲ درصد گفتند که حاضرند قرص را بخورند. ۴۳ درصد گفتند که این کار را نمی‌کنند و یک‌چهارم پاسخ‌دهندگان گفتند که مطمئن نیستند.

در بین مسن‌‌‌ترین گروه، کمترین علاقه به زندگی ابدی وجود داشت. فقط ۲۴ درصد گفتند که با مصرف قرص موافقت می‌کنند. بیش از نیمی، ۵۹ درصد، اظهار داشتند که این دارو را نمی‌پذیرند و تنها ۱۷ درصد گفتند که مطمئن نیستند.

اختلاف بین این گروه‌ها برای سن مطلوبشان برای «انجماد عمر» نشان می‌دهد که اگر افراد بتوانند سنی را نزدیک به سن فعلی خود انتخاب کنند، ممکن است نسبت به عمر جاودانگی تمایل بیشتری داشته باشند.

از نظر جنسیتی نیز تفاوتی در پاسخ‌ها وجود دارد. نسبت مردانی که تمایل به مصرف این قرص داشتند بیشتر از زنان بود.   

بنا به انتظارها مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در حال حاضر میانگین ​​امید به زندگی برای بزرگسالان آمریکا ۷۸.۷ سال است و زنان نیز به طور میانگین ​​بیشتر عمر می‌کنند.

این مطالعه تعیین کرد: «اگر درمانی برای افزایش طول عمر کشف شود که به طور موثری پیری را متوقف کند، بزرگسالان جوان ممکن است از چنین درمانی استفاده کنند تا سنشان به آن سنی نرسد که گروه‌های مسن‌تر می‌گویند ترجیح می‌دهند برای همیشه در آن سن زندگی کنند.»

 

© The Independent

بیشتر از زندگی