حفاری در کاخ تاریخی لهستان؛ شکارچیان گنج به دنبال طلاهای افسانه‌ای نازی

این کندوکاو در پی دست یافتن به دفتر خاطرات یک افسر راه افتاد

  محتوای یک نامه عاشقانه این باور را ایجاد کرد که بخشی از طلاهای نازی در این قصر مخفی شده است-Polska-org.pl/

افسانه «طلاهای آلمان نازی» علت کندن چاله‌های زیادی در اروپا بوده است. در آخرین مورد از این کندوکاوها، شکارچیان گنج امیدوار بودند که ۴۸ جعبه طلای پنهان آدولف هیتلر به ارزش حدود ۹۰۰ میلیون دلار را در کاخی در لهستان پیدا کنند.

گروه شکارچیان گنج و طلا، یک کاوش باستان‌شناسی در محوطه کاخ قرن هجدهمی در روستای مینکوفسکی در جنوب لهستان را به امید پیدا کردن طلاهای مخفی‌شده در جنگ جهانی دوم انجام دادند. آن‌ها باور داشتند این کاخ که توسط حامیان اس‌اس به‌عنوان فاحشه‌خانه استفاده می‌شد، مدفن قسمتی از گنج‌های افسانه‌ای ارتش نازی است که در اواخر جنگ جهانی دوم با دستور رئیس اس اس، هاینریش هیملر، برای تأمین بودجه ایجاد رایش چهارم، به سرقت رفت.

همچنین تصور می‌شود آلمانی‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کردند، برای جلوگیری از ربوده شدن جواهرات و دارایی‌هایشان توسط ارتش روسیه، اشیای قیمتی خود را به نازی‌ها دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه حفاری بنیاد پل سیلسیان می‌گویند ممكن است در جریان کاوش، باقیمانده اجساد پنج اسیر فرانسوی را كه گفته می‌شود بلافاصله پس از كمك به حفر مخفیگاه کشته‌شده‌اند را هم پیدا كنند.

این کندوکاو در پی دست یافتن به دفتر خاطرات یک افسر راه افتاد. در میان بسته‌های اسناد نامه‌ای از سوی یک افسر ارشد اس اس پیدا شد که خود را فون استاین می‌خواند و خطاب به معشوقه‌اش نوشته: «عزیزم اینگه، من با اراده خدا وظیفه خود را انجام می‌دهم. ... ۴۸ صندوقچه سنگین رایش بانک و تمام صندوقچه‌های خانواده را که بدین‌وسیله به شما می‌سپارم. فقط شما می‌دانید که آن‌ها در کجا واقع‌شده‌اند. باشد که خداوند به شما کمک کند.» به نظر می‌آید این راز که به معشوق سپرده شد هنوز هم برملا نشده چون نتیجه حفاری‌ها تاکنون جز پیدا شدن یک سرنیزه چند رو قبل از شروع حفاری اصلی نتیجه‌ای در برنداشته است.

اگرچه این بار کلنگ آن‌ها به صندوق‌های طلای نازی برخورد نکرد اما تلاش این گروه کاوش و صدها گروه کوچک و بزرگ دیگر برای یافتن طلاهایی که در پایان جنگ جهانی دوم ناپدید شد همچنان ادامه خواهد داشت.