برد انگلستان مقابل رومانی در غیاب هری کین

راشفورد در این دیدار به دلیل غیبت هری کین برای اولین بار بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بود

مارکوس راشفورد مهاجم تیم ملی فوتبال انگلستان - Paul ELLIS / POOL / AFP

درحالی که تا شروع مسابقات یورو ۲۰۲۰ فقط ۵ روز دیگر باقی مانده است، تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها دیدارهای دوستانه مهمی را برگزار می‌کنند. تیم فوتبال انگلستان در دیداری دوستانه پیش از آغاز این رقابت‌ها به مصاف تیم فوتبال رومانی رفت و در غیاب عده‌ای از بازیکنان اصلی موفق شد یک بر صفر و روی تک‌گل مارکوس راشفورد که از روی یک ضربه پنالتی به دست آمد پیروز این مسابقه باشد.

راشفورد در این دیدار به دلیل غیبت هری کین برای اولین بار بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بود. انگلستان در این بازی تدارکاتی بازی نسبتا خوبی را به نمایش گذاشت. آن‌ها در دقیقه ۷۹ نیز موفق به گرفتن یک ضربه پنالتی دیگر شدند که با دخالت هندرسون این پنالتی به هدر رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هافبک تیم فوتبال لیورپول که پس از چهار ماه دوری از میادین به دلیل آسیب‌دیدگی در این مسابقه حاضر شده بود به اصرار توپ را از کالورت لوین، مهاجم دوم تیم، گرفت تا خود ضربه پنالتی را بزند و با زدن یک ضربه ضعیف توپ در اختیار دروازه‌بان رومانی قرار گرفت و این مورد به یک موضوع جنجالی و داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و اغلب هوادارن تیم ملی انگلیس نسبت به این حرکت او واکنش نشان دادند.

او پس از پایان بازی و از دست دادن پنالتی گفت: من برای از دست دادن پنالتی ناراحت نیستم، برای زدن پنالتی اعتمادبه‌نفس بالایی داشتم، ارتفاع ضربه‌ام پایین بود و البته دروازه‌بان تیم حریف نیز خوب واکنش نشان داد. مهم این است که برای بازی مقابل کرواسی به آمادگی کامل رسیده‌ام و از این بابت بسیار خوشحالم. اما این موضوع جدای از خشم هواداران عصبانیت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی انگلستان، را نیز به همراه داشت.

او به جوردن هندرسون، کاپیتان دوم این تیم، اخطار داده است که دیگر تکرار چنین مضحکه‌ای را، سر زدن ضربه پنالتی، تحمل نخواهد کرد. او همچنین عنوان کرد که اصلا قرار نبوده هندرسون ضربه پنالتی بزند. پس از خروج راشفورد از زمین مسابقه، کالورت لوین نفر بعدی در فهرست پنالتی‌زنان بوده است و هندرسون برای زدن اولین گل ملی خودش این کار مسخره را انجام داده است.

ساوت گیت پس از پایان بازی و به وجود آمدن این اتفاق گفت: «من نیم‌توانم در این مورد توضیح خاصی بدهم  فقط امیدوارم تا دیگر تکرار نشود. فهرست ما برای زدن ضربات پنالتی مشخص بود و من اگر جای لوین بودم اجازه چنین کاری را به او نمی‌دادم اما هندرسون در آن زمان از مسابقه کاپیتان تیم بود و تصمیم گرفت که خودش پنالتی را بزند.» ساوت گیت در مورد بازی نکردن هری کین نیز گفت: «او مقداری از ناحیه مچ پا آسیب دیده است و من قصد ندارم در این مورد خطر کنم، او یکی از بازیکنان کلیدی تیم محسوب می‌شود و ما در بازی‌های مهم‌تر به او احتیاج داریم. در اردو ما سه یا چهار بازیکن حضور دارند که ممکن است در روزهای مختلف برخی بخش‌های تمرین را از دست بدهند، اما هرگز جای نگرانی وجود ندارد. او فرصت خواهد داشت دوره بهبود و آمادگی فیزیکی خود در را با تمرینات بدنسازی پیگیری کند. من دوست ندارم بازیکن دیگری را همانند آرنولد پیش از شروع رقابت‌ها از دست بدهم.»

آلکساندر آرنولد، مدافع راست تیم باشگاهی لیورپول و تیم ملی انگلستان، از جمله بازیکنان تاثیرگذار تیم و انتخاب شده برای این رقابت‌ها بود که در بازی دوستانه مقابل اتریش در دقایق پایانی آسیب دید و حضور در رقابت‌های ۲۰۲۰ را از دست داد.

بیشتر از فوتبال