مبارز‌های حرفه‌ای چقدر درآمد دارند؟

پرداخت اولیه «می‌ودر» برای این مسابقه تا ۱۰ میلیون دلار و دستمزد «پاول» حدود ۲۵۰ هزار دلار است

مبارزه «فلوید می‌ودر» و «لوگان پاول» ۶ ژوئن ۲۰۲۱ - CHANDAN KHANNA / AFP

فلوید می‌ودر و لوگان پاول قرار است در مبارزه‌ای نمایشی در شامگاه یکشنبه، ۶ ژوئن، به مصاف یکدیگر بروند.

فلوید می‌ودر با داشتن ۵۰ پیروزی و هیچ شکستی پادشاه «مشت برابر مشت» است و قرار است در ورزشگاه هارد راک شهر میامی به مصاف لوگان پاول، چهره محبوب یوتیوبی، برود.

می‌ودر بعد از شکست تنشین ناسوکاوا که کیک‌باکسر بود و در راند اول باخت، از سال ۲۰۱۸ از مسابقه دادن کناره گرفت. او بعد از شکست کانر مک‌گرگور در سال ۲۰۱۷ که پنجاهمین پیروزی او بود، به شکل حرفه‌ای وارد زمین مسابقه نشده است.

اما اکنون مقابل پاول به میدان می‌رود که نخستین و تنها مسابقه حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۱۹ به کی‌اس‌آی، شخصیت معروف دیگری در رسانه‌های اجتماعی، باخت.

به‌رغم تفاوت شدید تجربه این دو، پاول از لحاظ شخصیتی با اعتماد به نفس به نظر می‌رسد.

او گفت: «من می‌ودر را از هوش خواهم برد و به بهترین بوکسور سیاره تبدیل می‌شوم. بعد از آن هم بازنشسته خواهم شد و مسابقه‌ای مجدد با فلوید نخواهم داشت. او نمی‌داند با چه کسی وارد رینگ می‌شود و واقعا فکر می‌کند من یوتیوبر هستم. واقعا فکر می‌کند مبارزی الکی هستم.»

این مبارزه رقمی چشمگیر برای هر دو مبارز خواهد داشت، ولی چقدر؟

 صندوق مالی مبارزه فلوید می‌ودر علیه لوگان پاول چقدر است؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانند اغلب مسابقات بوکس، پاداش مالی هر مبارز شامل یک پرداخت اولیه است به علاوه هرچقدر که از فروش تلویزیونی «پرداخت برای تماشا» جمع شود.

گفته می‌شود پرداخت اولیه می‌ودر برای این مسابقه تا ۱۰ میلیون دلار است و دستمزد پاول حدود ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.

انتظار می‌رود این مبارزه رکورد مسابقات پولی را بشکند و از آمار قبلی می‌ودر که در مبارزه علیه مک‌گرگور در سال ۲۰۱۷ حاصل شد نیز عبور کند.

گزارش شده قراردادهای مبارزات می‌ودر ۵۰ درصد درآمد حاصل از پرداخت برای تماشا را برای او تضمین می‌کند در حالی که پاول فقط ۱۰ درصد آن را به خانه خواهد برد.

می‌ودر به تازگی گفته بود برای مبارزه‌ای این‌‌چنینی می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

او گفت: «می‌توانم هم‌اکنون با مبارزی مسابقه بدهم و درآمدی ۳۵ میلیون دلاری را برای خود تضمین کنم. احتمالا نهایتا بتوانم برای یک مبارزه معمولی ۵۰ میلیون دلار درآمد داشته باشم. یا اینکه من و لوگان پاول می‌توانیم روی صحنه رفته و مردم را سرگرم کنیم و من هم کمی تفریح کرده و درآمدی ۹ رقمی داشته باشم، ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر. تفاوت زیادی بین ۳۵ میلیون دلار برای ۱۲ راند با ۱۰۰ میلیون دلار برای ۶ راند وجود دارد.»

پاول هم در ماه مارس تخمین زده بود این مسابقه می‌تواند تا ۲۰ میلیون دلار برایش درآمد داشته باشد، رقمی که دو برابر کل ثروت او خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از ورزش