برد بدون دردسر نادال مقابل کمرون نوری در مسابقات رولان گاروس

نادال با این برد راهی مرحله چهارم مسابقات می‌شود

رافائل نادال دو روز پیش تولد ۳۵ سالگی خود را جشن گرفت- Christophe ARCHAMBAULT / AFP

 رافائل نادال، مرد شماره ۳ تنیس جهان، برای شانزدهمین بار به مرحله یک‌‌هشتم نهایی مسابقات تنیس آزاد فرانسه راه یافت.

نادال که دو روز پیش تولد ۳۵ سالگی خود را جشن گرفت، در یک مسابقه نسبتاً آسان که نزدیک به ۲ساعت و ۵ دقیقه به طول انجامید موفق شد کمرون نوری از بریتانیا را در سه ست متوالی و با نتیجه مشابه ۶-۳ ۶-۳ ۶-۳ شکست دهد و راهی مرحله چهارم مسابقات شود.

این دومین تقابل کمرون نوری با نادال بود. هردو مسابقه روی زمین‌های خاکی انجام شد، و نادال در اولین رویارویی خود با این تنیس‌باز بریتانیایی موفق شده بود در رقابت‌های بارسلونا به پیروزی برسد.

از ابتدای مسابقه مشخص بود که نادال نسبت به رویارویی قبلی کار ساده‌تری پیش رو دارد، اما نوری جوان نیز در بخش‌هایی از مسابقه توانست بازی خود را به نادال دیکته کند. نادال در این مسابقه ۳۲  ضربه خارج از زمین را ثبت کرد، اما این امر مانع برتری و پیروزی او در این مسابقه نشد. اما به نظر می‌رسد که راه دشوار نادال از مرحله بعد آغاز خواهد شد که باید به مصاف یانیک سینر ایتالیایی و جوان برود و در صورت پیروزی در آن مسابقه، احتمالاً مقابل دیه‌گو شوارتزمن قرار خواهد گرفت. به دلیل فشردگی مسابقات مهم، نادال در بازی مقابل نوری مجبور شد تا در زمین شماره ۲ مسابقات، سوزان لگلن، به رقابت بپردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از پایان مسابقه، نادال در مصاحبه داخل زمین با فابریس سانتورو، از بازیکنان سابق و مشهور فرانسوی در دنیای تنیس، حضور یافت و گفت: «از حضور دوباره پس از یک سال در این زمین خاطره‌انگیز بسیار خوشحالم. اکثر تنیس‌بازها سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، به‌خصوص آن‌هایی که مجبور بودند برای شرکت در اکثر مسابقات مسافت‌هایی طولانی طی کنند. خوشحالم که بار دیگر در اینجا حضور دارم. وجود تماشاگران در مسابقه روحیه زیادی به بازیکنان منتقل می‌کند و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد. از تیم مربیان خود و خانواده‌ام که در این راه همیشه با من همراه هستند، تشکر می‌کنم.»

نادال در خصوص بازی‌اش مقابل کمرون نوری گفت: «او بازیکن بسیار جوان و آینده‌داری است، و در این مدت کم پیشرفت بسیار خوبی، مخصوصا در مسابقات روی زمین‌های خاکی داشته است. من سعی کردم نمایش بهتری نسبت به بازی مرحله قبل داشته باشم و مهم پیروزی در این مسابقه بود که آن را به‌دست آوردم.»

در مسابقه مهم دیگر این مرحله نیز نواک جوکوویچ موفق شد در یک بازی راحت، ریچاردس برانکیس از لیتوانی را در سه ست متوالی مغلوب کند و در مرحله بعد باید به مصاف موزتی، پدیده هجده ساله از ایتالیا برود.

بیشتر از تنيس