پولیتیکو: ناوهای ایرانی احتمالا تا پنجشنبه به اقیانوس اطلس می‌رسند

ناوهای جنگی ایرانی احتمالا روز پنجشنبه با دور زدن دماغه امید نیک به غرب تغییر مسیر خواهند داد

به نوشته پولیتیکو، حضور ناوهای ایرانی در حیاط خلوت آمریکا، نوعی به چالش کشیدن اقتدار ایالات متحده در منطقه محسوب می‌شود- عکس ناوبندر مکران از تسنیم

مقام‌های آمریکایی می‌گویند انتظار می‌رود دو ناو نیروی دریایی ایران که در آب‌های شرق آفریقا به سمت جنوب در حرکت هستند، تا روز پنجشنبه به اقیانوس اطلس برسند.

نشریه پولیتیکو از قول دو مقام آگاه آمریکایی که نخواستند هویتشان فاش شود، گزارش داد که این دو ناو روز چهارشنبه نیز به حرکت خود به سمت جنوب ادامه داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آنها، ناوهای جنگی ایرانی احتمالا روز پنجشنبه با دور زدن دماغه امید نیک، واقع در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا، به غرب تغییر مسیر خواهند داد.

پولیتیکو روز یکشنبه در گزارشی نوشته بود که مسئولان امنیت ملی ایالات متحده نمی‌دانند مقصد نهایی این دو ناو جنگی ایرانی کجاست، اما آمریکا حرکت آنها را زیر نظر دارد.

در آن گزارش گفته شده بود که مقصد این ناوها احتمالا باید ونزوئلا باشد. یکی از آن مسئولان امروز به پولیتیکو گفت، همچنان بر این عقیده است که مقصد این ناوها ونزوئلا است.

برخی منابع آمریکایی پیشتر گفته‌اند یکی از این دو ناو، «ناو مکران»، بزرگترین شناور نیروی دریایی ایران است که قبلا نفتکش بوده است و سال گذشته به ناو جنگی تبدیل شده است.

به نوشته پولیتیکو، حضور ناوهای ایرانی در حیاط خلوت آمریکا، نوعی به چالش کشیدن اقتدار ایالات متحده در منطقه محسوب می‌شود و آزمونی برای دولت جو بایدن خواهد بود.