پیامد سیلی زدن همسر به کارمند فروشگاه؛ سفیر بلژیک در کره جنوبی برکنار شد

تاریخ دقیق پایان یافتن دوران سفیر فعلی یا نام جانشین او هنوز اعلام نشده است

سفیر بلژیک در کره جنوبی بعد از رسوایی ناشی از سیلی زدن همسرش به کارمند فروشگاهی در آن کشور، به‌زودی شغل خود را ترک خواهد کرد.

آن حادثه در ۹ آوریل در فروشگاهی در سئول، پایتخت کره جنوبی، رخ داد. تصاویر، شیانگ شوکیو، همسر پیتر لسکوهیر، سفیر بلژیک را نشان می‌داد که به کارمندی در فروشگاه سیلی زده و به سر کارمند دیگری هم ضربه زده است.

کارمند مذکور ظن برده بود که همسر سفیر می‌خواهد بدون پرداخت هزینه لباسی، مغازه را ترک کند.

در یادداشتی در فیسبوک در روز دوشنبه، ۳۱ مه، سفارت بلژیک گفت سوفی ویلمز، وزیر امور خارجه کشور، تصمیم گرفته است که به نفع روابط متقابل دو کشور است که دوره سفیر فعلی در تابستان پیش رو تمام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاریخ دقیق پایان یافتن دوران سفیر فعلی یا نام جانشین او هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود این جابه‌جایی طی چند هفته آینده انجام شود.

دولت بلژیک همچنین در حال همکاری با مقامات کره جنوبی درباره این پرونده است. همسر سفیر در دیداری خصوصی با آن دو کارمند فروشگاه، از آنان معذرت‌خواهی کرده است.

به گفته سفارت، آنان همینک نیز مصونیت دیپلماتیک شیانگ شوکیو را لغو کرده‌اند تا بتواند تحت بازجویی و تحقیق پلیس کره جنوبی قرار گیرد.

اما وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت مصونیت او تنها به صورت جزئی لغو شده است و او هنوز از محاکمه کیفری یا مجازات مصون است.

پیشتر در ماه جاری میلادی، سفیر به نیابت از همسرش در یک کلیپ ویدیویی در اینستاگرام، پوزش خواست و گفت او «شاید دلایلی برای عصبانی شدن از نحوه رفتار با خود در فروشگاه داشته باشد ،اما ارتکاب خشونت جسمی کاملا ناپذیرفتنی است.»

آن حادثه منجر به خشم گسترده مردم شد، و باعث شد هزاران نفر روی سایت ریاست جمهوری کره جنوبی درخواستی را امضا کنند و خواهان اخراج همسر سفیر از کشور شوند.

گزارش‌های تکمیلی از سایر بنگاه‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان