نخستین خرید بارسا برای فصل جدید، آگوئرو به بارسلونا پیوست

سرخیو آگویرو، مهاجم سابق تیم فوتبال منچسترسیتی، پس از گذراندن آزمایش‌های پزشکی تیم بارسلونا با قراردادی آزاد و دو ساله به این باشگاه مشهور اسپانیایی و صاحب‌نام در دنیای فوتبال پیوست

 آگوئرو مهاجم آرژانتینی و جدید باشگاه بارسلونا - LLUIS GENE / AFP

درحالی که اغلب بازیکنان صاحب‌نام فوتبال در سراسر جهان در خدمت تیم‌های ملی کشورشان برای بازی‌های یورو ۲۰۲۰ و رقابت‌های کوپا آمریکا هستند، باشگاه بارسلونا بیکار نمانده است و از اولین خرید خود برای فصل بعدی مسابقات رونمایی کرد.

سرخیو آگویرو، مهاجم سابق تیم فوتبال منچسترسیتی، پس از گذراندن آزمایش‌های پزشکی تیم بارسلونا با قراردادی آزاد و دو ساله به این باشگاه مشهور اسپانیایی و صاحب‌نام در دنیای فوتبال پیوست. آگوئرو که در تیم سیتی و در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، پنجمین قهرمانی خود را با این تیم به دست آورده بود، در مسابقه پایانی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی نتوانست مقام قهرمانی را کسب کند و او در مدت‌زمان کم حضورش در زمین نتوانست مانع شکست سیتیزن‌ها شود.

قرارداد آگویرو ۳۲ ساله با بارسا تا سال ۲۰۲۳ است و سالیانه ۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. همچنین فسخ ۱۰۰ میلیون یورویی در قرارداد او وجود دارد. به نظر می‌رسد لاپورتا برای قدرتمند کردن بارسلونا خیلی زود دست به کار شده است و برای نگه‌داشتن مسی در بارسا احتمالا خریدهای دیگری را نیز در دستور کار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنها به تازگی اریک کارسیا را نیز با قراردادی آزاد از منچسترسیتی به خدمت گرفته‌اند. آگوئرو معتقد است که در این زمینه تصمیم درستی گرفته است و بازی کردن برای بارسا می‌تواند آرزوی هر بازیکنی باشد. او پس از معارفه خود در باشگاه از طرف رئیس باشگاه لاپورتا، در حضور خبرنگاران گفت: «وقتی پیشنهاد از بارسلونا رسید تردید نکردم و البته هیچ بازیکنی تردید نمی‌کند. وقتی جوان‌تر بودم هم بارسلونا خواهان جذب من بود. از بودن در این‌جا بسیار خوشحالم، سعی خواهم کرد تمام تلاش خود را برای باشگاه انجام دهم و به تیم کمک کنم تا بتوانیم عناوین مهم را به دست آوریم. انتقال به بارسلونا یک لذت بزرگ است، زیرا برای من از بچگی بارسلونا بهترین باشگاه جهان بوده است. من هر روز با لیونل مسی صحبت می‌کنم، ما همدیگر را به خوبی می‌شناسیم و من مسی را از زمانی که پسربچه بود می‌شناختم. حالا قرار است هر روز با مسی تمرین کنم و این موضوع خوشحال‌کننده است. تصور می‌کنم او در بارسلونا خواهد ماند. ما می‌دانیم که بارسلونا هرساله برای رسیدن به عناوین مختلف و قهرمانی مبارزه می‌کند و من برای رسیدن به این هدف به این‌جا آمده‌ام. امیدوارم در پایان فصل هواداران بارسلونا خوشحال باشند. بالاترین انگیزه برای آمدن به این تیم خود بارسا و حضور در این باشگاه است، جایی که باشگاه بهترین بازیکن جهان است. به هیچ وجه انتظار ندارم همیشه در ترکیب ثابت بازی کنم و به هم‌تیمی‌هایم احترام می‌گذارم. از نظر من در حال حاضر کیلیان امباپه بهترین مهاجم دنیاست. البته شما باید لیونل مسی را کنار بگذارید چرا که من معتقدم او در تاریخ بهترین است.»

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، نیز پیش از سخنرانی آگوئرو از حضور وی در باشگاه استقبال کرد و گفت که ما بازیکن بزرگی را جذب کردیم و روز بزرگی را برای باشگاه رقم زدیم. او اذعان داشت که آگوئرو بازیکن با اعتماد به نفسی است و ما به چنین بازیکنانی در بارسا نیاز داریم. آگوئرو ۳۲ ساله سومین بازیکن مسنی است که به بارسا ملحق می‌شود.

بیشتر از فوتبال