لات‌بازی مسافر مست، جمع شدن الکل از پروازها

«مسافر به مهماندار مشت زد و هنگام فرود مرتکب بدرفتاری کلامی و فیزیکی شد»

دو شرکت هوایی آمریکا اعلام کردند که دیگر نوشیدنی‌های الکلی در طول پرواز سِرو نخواهند کرد-PETER PARKS / AFP

دو شرکت هواپیمایی مسافربری در ایالات متحده آمریکا وعده داده‌اند که فروش نوشیدنی‌های الکلی در طول پروازهای خود را ممنوع خواهند کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یکی از مسافران چند ضربه به صورت یکی از مهمانداران حواله کرد.

خطوط هوایی ساوت‌وست و امریکن‌ایرلاینز اعلام کرده‌اند که در واکنش به واقعه اخیر در ارتباط با مسافران بی‌ملاحظه، دیگر نوشیدنی‌های الکلی در طول پرواز ارائه نخواهند کرد.

تکان‌دهنده‌ترین حمله، در تاریخ ۲۳ مه و در پرواز خط هوایی ساوت‌وست که از ساکرامنتوعازم سن‌دیگو در کالیفرنیا بود، رخ داد. در این واقعه یک مسافر زن با نادیده‌ گرفتن دستور‌العمل‌های کادر پرواز، چندین بار یکی از مهماندارها را زد.

اتحادیه مهماندارها سپس تایید کرد که این مهماندار زن در جریان حمله یاد شده، دو دندان خود را از دست داده است.

پلیس، مسافر مهاجم ۲۸ ساله به نام ویویان کوئینونز را به اتهام رفتار مجرمانه بازداشت کرد.

شرکت هواپیمایی ساوت‌وست اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد او در آینده از پروازهای این شرکت استفاده کند. سونا لاکور، معاون عملیات پرواز در شرکت ساوت‌وست، گفت:‌ «به مسافر عامل واقعه اخیر گفته شده که ممکن است دیگر نتواند با خطوط هوایی ساوت‌وست پرواز کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک سخنگوی شرکت ساوت‌وست به نشریه یواس‌ای‌تودی گفت: «مسافر بارها دستورالعمل‌های استاندارد داخل پرواز را نادیده گرفت و هنگام فرود بدرفتاری کلامی و فیزیکی مرتکب شد.» او گفت: «هنگام فرود از ماموران اجرای قانون خواسته شد تا در هواپیما حاضر شوند و مسافر بازداشت شد.»

به گفته این سخنگو، «ما بدرفتاری کلامی یا فیزیکی علیه خدمه را که مسئول امنیت مسافرانمان هستند، برنمی‌تابیم و نادیده نمی‌گیریم.»

اتحادیه مهمانداران هواپیما، پس از این واقعه در نامه‌ای به مدیر شرکت هوایی، درباره صدمات و آسیب‌های وارده به مهمانداری که نامش اعلام نشده، جزئیات بیشتری مطرح کرده‌ است. لین مونت‌گومری، رئیس اتحادیه مهمانداران «تی‌دبلیویو لوکال ۵۵۶» در این نامه نوشت:‌ «در آخر هفته اخیر، یکی از مهمانداران به شکل جدی مورد حمله‌ قرار گرفت که به آسیب دیدن او و شکستن دو دندانش منجر شد.» او نوشت که ۴۷۷ مورد بدرفتاری مسافران با خدمه از تاریخ هشتم آوریل تا نیمه ماه مه در پروازهای خطوط ساوت‌وست گزارش شده است.

وی افزود: « شمار موارد بی‌سابقه مربوط به درگیری، به سطح غیرقابل‌قبولی افزایش یافته و ماهیت وقایع ناشی از سرپیچی مسافران، از قوانین خشونت‌آمیزتر شده است.»

از فوریه ۲۰۲۱ و با مشاهده افزایش رفتارهای مخرب در طول سال جاری، حدود یک هزار و ۳۰۰ مسافر به نهاد رسیدگی‌کننده امور حمل‌ونقل هوایی ایالات متحده آمریکا گزارش شده‌اند.

شمار چنین وقایعی معمولا در یک سال عادی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ مورد است.

آمار سازمان حمل‌ونقل هوایی فدرال ایالات متحده در حالی منتشر شده که سیاست «مدارا نکردن» با مسافران قانون‌شکن تمدید شده است و احتمالا تا ۱۳ سپتامبر برقرار خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان